کد خبر: 25172
تاریخ انتشار: جمعه, 19 شهریور 1395 - 11:05

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

از سوی کنسرسوم جهان پیش رو  برگزار می شود؛

 ترویج فرهنگ شهروندی در مدارس سیرجان با اهدای کتاب

منبع : لیزنا
معاونت فرهنگی کنسرسیوم جهان پیش رو از برپایی مسابقه  کتابخوانی «شهروند نمونه، شهر نمونه»  در شهرستان سیرجان در استان کرمان خبر داد.
 ترویج فرهنگ شهروندی در مدارس سیرجان با اهدای کتاب

 علی مرادی زاده کرمانی معاونت فرهنگی کنسرسیوم جهان پیش رو در گفتگو با خبرنگار لیزنا، گفت: شهروندی، اشاره به رابطه میان افراد و جامعه است که رعایت اصول صحیح آن ساکنان یک منطقه را تحت تاثیر قرار می دهد. حقوق شهروندی به سبب پیوستگی وهمیشگی با جامعه از موضوعات مهم و ارزشمند برای مردم تلقی می شود.

 

وی ادامه داد: امروزه با روند رو به گسترش تکنولوژی ها مسئله شهروندی و حقوق آن، یکی از مهمترین مسائل به شمار می رود از این رو، بررسی حقوق شهروندی و ترویج فرهنگ صحیح میتواند نقش موثری در پیشرفت کشور داشته باشد.

مرادی زاده کرمانی با اشاره به اینکه در شهرستان سیرجان استان کرمان فعالیت های کاربردی و صنعتی متعددی انجام می شود گفت:  سیرجان در حوزه فرهنگ و مسائل اجتماعی ضعیف بوده و این مسئله سبب به وجود آمدن آسیب هایی شده است و از آنجایی که سیرجان شهر توسعه یافته ای است  و کارخانه های صنعتی بزرگی در این شهر وجود دارد نیازمند ارتقا فرهنگ هستیم.

وی با بیان اینکه سرنوشت کشور در آموزش و پرورش رقم می خورد، اظهار کرد: مردم، دانشمندان و مسئولان محصول مدارس هستند، پس آشنایی دانش آموزان با فرهنگ و اصول صحیح شهروندی باید در مدارس نهادینه شود.

 

معاونت فرهنگی کنسرسیوم جهان پیش رو تصریج کرد: کتاب "شهر نمونه، شهروند نمونه" در رابطه با آداب معاشرت ها و حقوق شهروندی است که 50 هزار جلد آن تهیه کرده ایم و در نظر داریم از هفته آینده 35 هزار جلد از آن را متناسب با بافت جمعیتی مدارس در اختیار آموزش و پرورش قرار دهیم  و مسابقه کتاب خوانی ترتیب داده ایم تا دانش آموزان آن را با میل و رغبت بیشتری مطالعه کنند.

مرادی زاده کرمانی افزود: کنسرسیوم جهان پیش رو هزینه ای بالغ بر 210 میلیون تومان برای تهیه کتاب شهر نمونه، شهروند نمونه از موسسه انتشاراتی فرهنگی اشتیاق نور صرف کرده که قرار است به صورت رایگان در بین دانش آموزان مقطع پنجم ابتدایی به بالا در شهرستان سیرجان توزیع شود.

 

وی گفت: توزیع این کتاب  گامی  موثر درراستای ترویج رفتارهای نیکو و ارتقای سطح فرهنگ عمومی جامعه است تا دانش آموزان شهرستان سیرجان نسبت به تعیین و مشارکت سرنوشت و آینده شهر خود احساس مسئولیت بیشتری داشته باشند.

مرادی زاده کرمانی در خصوص اینکه شرکت ها باید قسمتی از درآمد سودشان را به جامعه محلی خود اختصاص دهند، افزود: هر دستگاه و مجموعه ای باید فرهنگی را تولید و بازتولید کند و فرهنگسازی باید از جزء شروع شود و نباید همیشه منتظر باشیم از بالا فرهنگسازی شود.

وی اظهار داشت: کنسرسیوم جهان پیش رو با مدیریت مهندس محمدرضا عرب گوئینی طی چند سال اخیر توجه ویژه ای به ترویج فرهنگ نموده و هیچ تبعیضی در توزیع و ارائه خدمات فرهنگی بین مناطق محروم و مرفه شهر قائل نبوده است.

 

اهدای جوایز مسابقه شهر نمونه، شهروند نمونه در آذرماه ۹۵ توسط وزارت آموزش و پرورش سیرجان و با حضور مسئولان کنسرسیوم جهان پیش رو برگزار می شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: