کد خبر: 25445
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 مهر 1395 - 08:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

گنجنامه؛ دستاورد عظیم فرهنگی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

منبع : لیزنا
رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز نشر و اسناد دانشگاه شهید بهشتی گفت: با تکمیل شدن فرایند 28 ساله دایره المعارف گنجنامه،  مرکز نشر دانشگاه شهید بهشتی به علت عرضه و قابلیت ارائه شدن این دایره المعارف، در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت حضوری فعال دارد.
گنجنامه؛ دستاورد عظیم فرهنگی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

 دکتر رائد فرید‌زاده، رئیس کتابخانه مرکزی، مرکز نشر و اسناد دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار لیزنا، با اشاره به حضور کتابخانه و مرکز نشر دانشگاه شهیدبهشتی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت اظهار داشت: انتشارات دانشگاه سابقه طولانی در نشر دارد و با توجه به تکمیل شدن پروژه گنجنامه که یکی از بزرگترین دایره المعارف‌های معماری ایرانی – اسلامی محسوب میشود تصمیم به شرکت در این نمایشگاه معتبر کرده است.

وی گفت: تکمیل مجموعه 20 جلدی «گنج‌نامه» و به‌عبارت دیگر انتشار ویراست دوم مجلد‌های یک تا پنج همچنین چاپ نخست جلد‌های 19 و 20 و انتشار مجلد‌های 15 و 16 این مجموعه از‌جمله مهم‌ترین اتفاقات حوزه نشر دانشگاه شهید بهشتی است. 

وی ادامه داد: با تکمیل شدن فرایند 28 ساله دایره المعارف گنجنامه،  مرکز نشر دانشگاه شهید بهشتی به علت عرضه و قابلیت ارائه شدن این دایره المعارف، در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت حضوری فعال دارد.

فریدزاده عنوان کرد: فرهنگ پهلوی یکی از آثار دانشگاه شهید بهشتی بوده که به سه زبان فارسی، انگلیسی و پهلوی به رشته تحریر درآمده است و این کتاب از دیگر آثار دانشگاه شهید بهشتی به حساب می‌آید.

 فریدزاده با بیان این که مذاکره با ناشران بین‌المللی دنیا، تعمیم و گسترش بین‌المللی فعالیت‌های دانشگاهی از جمله اهداف حضور دانشگاه شهید بهشتی در نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت است، ابراز داشت: نمایشگاه بین‌المللی فرانکفورت یکی از معتبرترین همایش‌های فرهنگی است که در آن ناشران دانشگاهی و کتابخانه‌هایی که نیازها و تولیدات خود را عرضه می‌کنند حضوری فعال دارند.

 وی ادامه داد: آژانس‌های ادبی که در کار کپی رایت هستند در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت کمک کرده تا کتاب هایشان را به ثبت بین المللی رسانده و دانشگاه های بین المللی از جمله نشر دانشگاه آکسفورد در آن حضوری فعال دارند.

 وی ابراز داشت: همایش ها و فعالیت های جنبی برای عرضه نشر و تولیدات کشور از لحاظ فنی و محتوایی و موضوعی در نمایشگاه بین المللی فرانکفورت در نظر گرفته شده است.

 وی یادآور شد: این نمایشگاه بزرگترین اتفاق فرهنگی در سطح بین المللی است و کشور ما یک گروه با حضور 40 نفر از فعالان فرهنگی به سرپرستی مرکز نمایشگاه کتاب معاونت فرهنگی در این نمایشگاه شرکت می کند.

فرید زاده اظهار داشت: ناشران دانشگاهی که ماهیت کاملا دانشگاهی دارند یک غرفه در سالن ناشران به خود اختصاص داده اند و محصولات را در معرض دید عموم قرار خواهند داد.

گفتنی است؛  شصت و هشتمین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت که در تاریخ ۲۸ مهر تا ۲ آبان ۱۳۹۵ (۱۹ تا ۲۳ اکتبر ۲۰۱۶) در شهر فرانکفورت کشور آلمان برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: