ارائه کتاب های حسن روحانی شاخصه اصلی غرفه کتابخانه ملی در نمایشگاه کتاب بود

به گزارش خبرنگار لیزنا، داود آقا رفیعی با بیان اینکه حسن روحانی یکی از افراد تحصیل کرده و متخصص جامعه ما است، گفت: مانند سایر متخصصینی که در حوزه خاصی تخصص دارند، ایشان نیز با توجه به اینکه رشته تخصصیشان حقوق است و سابقه ای طولانی مدت در کارهای اجرایی دولتی دارند، کتاب هایی را در این حوزه به چاپ رسانیده اند.

آقا رفیعی  ادامه داد: سازمان اسناد و کتابخانه ملی در این چهار سال به عنوان یکی از زیر مجموعه های نهاد ریاست جمهوری، توانسته است کتابخانه حسن روحانی را عرضه نماید.

او افزود برای رئیس جمهور هم بهترین راه همین است که عرضه کتاب های وی از طریق سازمان اسناد و کتابخانه ملی صورت گیرد؛ زیرا به هر حال این سازمان یکی از زیر مجموعه های نهاد ریاست جمهوری است و انجام این کار از وظایف سازمان به شمار می رود.

وی با  اشاره بر تقارن زمان برگزاری نمایشگاه کتاب با تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: عرضه کتاب های رئیس جمهور در طی این چهار سال  برای کتابخانه ملی به یک سنت تبدیل شده است که امسال هم ادامه یافت. در سال های بعد هم بر اساس خواست رئیس جمهور آینده و در صورت تمایل ایشان، کتاب های وی توسط سازمان اسناد و کتابخانه ملی عرضه خواهد شد. این سازمان به عنوان ارگانی از نهاد ریاست جمهوری  این وظیفه را بر عهده دارد.

وی افزود: البته ممکن است کتاب های وی توسط ناشر دیگری به چاپ رسیده باشد و توسط همان ناشر هم عرضه شود.

آقا رفیعی عرضه کتاب های حسن روحانی را یکی از کارکردهای اصلی غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد و ادامه داد: معرفی کتاب های ایشان از سال 93 در غرفه این سازمان انجام می گیرد. در سال 93 حدود 7 عنوان کتاب از حسن روحانی  را در نمایشگاه کتاب آن سال ارائه کردیم مثل کتاب های «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای»، «خاطرات دکتر حسن روحانی؛ جلد اول: انقلاب اسلامی»، «مقدمه‌ای بر تاریخ امامان شیعه»، «سن اهلیت و مسئولیت قانونی»، «امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران» و غیره؛ ولی امسال به خواست خود ایشان فقط کتاب «امنیت ملی و دیپلماسی هسته‌ای» و کتاب «خاطرات دکتر حسن روحانی؛ جلد اول: انقلاب اسلامی» ارائه شد و کار این سازمان در ارائه کتاب های ایشان به نسبت سال قبل تنزل پیدا کرد.

مشاور ارتباطات سازمان اسناد و کتابخانه ملی با بیان اینکه نمایشگاه کتاب در ایران وجه فروشگاهی را نیز دنبال می کند، بر فروش این کتاب ها در کنار نمایش و معرفی آن ها اشاره کرد و گفت: همکاران نهاد ریاست جمهوری مستقر در غرفه از میزان فروش کتاب های رئیس جمهور اطلاع دقیقتری دارند ولی میزان استقبال مردم از کتاب های ایشان بسیار خوب بود. بطوری که عرضه کتاب های روحانی، در کنار سایر برنامه های غرفه سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، به یکی از شاخصه های اصلی این غرفه در نمایشگاه کتاب تبدیل شده بود و وجود آثار رئیس جمهورباعث شده بود تا بازدید مردم از غرفه این سازمان در نمایشگاه افزایش یابد و حتی این استقبال به نسبت سال های قبل هم بهتر بود.

او در پایان تاکید کرد که عرضه کتاب های رئیس جمهور در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران، جدا از اینکه از کدام طیف فکری باشد، می تواند به یکی از وظایف اصلی این سازمان تبدیل شود و سازمان اسناد و کتابخانه ملی آمادگی دارد تا کتاب های رئیس جمهور آینده را نیز در نمایشگاه های سال های بعد ارائه نماید.