کد خبر: 31066
تاریخ انتشار: یکشنبه, 23 مهر 1396 - 19:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

نمایشگاه کتاب فرانکفورت 8

عباس معروفی: من در جایی که کشور من را به بمب اتم تهدید بکند پا نمی‌گذارم

منبع : لیزنا
در روز پایانی نمایشگاه کتاب فرانکفورت در گفتگویی با خبرنگار لیزنا، عباس معروفی، نویسنده و ناشر، در رابطه با این نمایشگاه و فعالیت‎‌هایش سخن گفت.
عباس معروفی: من در جایی که کشور من را به بمب اتم تهدید بکند پا نمی‌گذارم

 معروفی با اشاره به اینکه 21 سال است که در آلمان زندگی می‌کند به خبرنگار لیزنا گفت که هر سال بدون هیچ وقفه‌ای در نمایشگاه کتاب فرانکفورت حضور داشته است. وی که مدیریت نشر گردون را بر عهده دارد سال‌هاست که به نمایندگی از این نشر غرفه‌ای در نمایشگاه کتاب دارد.

وی درباره حضورش در این نمایشگاه گفت: من در نمایشگاه هم به عنوان یک ناشر حضور دارم و هم به عنوان یک نویسنده. من یک کتابفروشی در برلین دارم و بیش از 200 جلد کتاب به چاپ رسانده‌ام.

معروفی در مورد تاثیر کتاب‌های دیجیتال بر کتاب‌های چاپی عنوان کرد: چند سال پیش مطرح شد که کتاب‌های دیجیتال مقداری از خوانندگان کتاب‌های چاپی را بلعید و این روند ادامه داشت و اکنون من اطلاع دارم که بسیاری از کاغذفروشی‌ها و چاپی‌ها در آلمان تعطیل شده‌اند. این یک اتفاق جهانی است ولی باعث تعطیلی کتابفروشی نشده است.

مدیر نشر گردون اظهار داشت که به عنوان تنها ناشر و نویسنده تبعیدی در این نمایشگاه حضور دارد و گفت: روبروی من همیشه غرفه جهوری اسلامی ایران قرار دارد و این هم‌مکانی، برای من قشنگ است زیرا ما می‌توانیم همدیگر را ببینیم.

وی ادامه داد: جهان برای من جایی است که می‌توانم در آن کار بکنم، کلاس‌هایم را داشته باشم و کتاب بخوانم و با مردم مراوده داشته باشم. 

معروفی از رد کردن درخواست فستیوال ادبی اورشلیم با وعده‌های مالی گفت و افزود: من برای آنها نامه نوشتم که من در جایی که کشور من را به بمب اتم تهدید بکند پا نمی‌گذارم و تا زمانی که شما بچه‌ها را می‌کشید برای من آدم‌خوارید. من شاید می‌توانستم در آن فستیوال اعتبار جهانی به دست آورم ولی در مقابلش می‌دانستم که دیدار با دوستان ایرانی را هم از دست می‌دادم. من آدم‌های کشورم را بیشتر دوست دارم.

وی همچنین از توقیف کتاب «پیکر فرهاد» من در ایران انتقاد کرد و گفت: این کتاب در زمان آقای میرسلیم مجوز گرفته است و حدود 20 بار هم دوباره به چاپ رسیده است. من نمی‌دانم چرا و فقط تاسف می‌خورم.

معروفی افزود: دوست دارم این اتفاق‌های ناگوار رخ ندهند و مسئولین کشور به کتاب به عنوان یک موجود زنده نگاه کنند. موجود زنده قبل از اینکه از خانه‌اش بیرون بیاید نباید نیاز به عدم سوءپیشینه داشته باشد ولی اگر مرتکب جرم شد چرا. این درحالی است که کتاب جرم نمی‌کند و انسان را به سمت گورستان نمی‌برد.

این نویسنده اظهار داشت که با هرزه نویسی مخالف است و به "اخلاق و مرام" پایبند است و یکی از خواسته‌هایش را برچیده شدن اداره کتاب وزارت ارشاد دانست.

معروفی با کتاب‌های «تماما مخصوص»، «ذوب شده»، «فریدون سه پسر داشت» و «این سو و آن سوی متن» در این نمایشگاه حضور داشت. وی همچنین از چاپ کتاب «فریدون سه پسر داشت» به آلمانی و نگارش چند رمان چاپ نشده اش به فارسی خبر داد. 

رضوانی
|
iran
|
1396/07/25 - 07:56
0
0
آفرین جان آفرین پاک را آنکه جان بخشید و ایمان خاک را

منطق الطیر عطار ِ جان

آقای معروفی دم میهن دوستی تون همیشه گرم...
محمدرضاابرقویی عضوهیئت علمی
|
Iran
|
1396/07/24 - 09:23
0
3
باسلام ودرودبروطن پرستی ومردانگی آقای معروفی.اندیشه شماقابل ستایش است.
کتابدار
|
Iran
|
1396/07/24 - 09:10
0
2
سمفونی مردگان عباس معروفی معرکه است
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: