کد خبر: 31807
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 01 آذر 1396 - 10:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

از نشر کتاب «عصب کشی» تا نگارش رمانی درباره مبارزه حکومت با یک دست

منبع : لیزنا
 محمدهاشم اکبریانی درباره رمان تازه خود با موضوع حضور یک «دست» در جامعه و مبارزه حکومت با آن توضیحاتی را ارائه کرد.
از نشر کتاب «عصب کشی» تا نگارش رمانی درباره مبارزه حکومت با یک دست

محمدهاشم اکبریانی داستان نویس و محقق در گفت‌وگو با خبرنگار لیزنا درباره فعالیت های اخیر خود بیان کرد: رمان من به نام «عصب کشی» توسط  نشر چشمه در چند روز اخیر منتشر شده و درباره فردی است که ارتباط زبانی خود با جامعه را قطع کرده و صرفا در آینه صحبت می کند.

وی ادامه داد: کتاب دیگر من با نام «ادبیات و ایدئولوژی» که به بحث های نظری و تئوریک می پردازد، مراحل پایانی و فنی خود را در انتشارات مروارید می گذراند.

اکبریانی خط رابط مقالات کتاب «ادبیات و ایدئولوژی» را ادبیات و ایدئولوژی دانست و توضیح داد: به نظرم ادبیات ایدئولوژیک را می توان ادبیات تمرکزگرا هم گفت چون ادبیات ما خصوصا ادبیات کلاسیک ما در شعرهای حافظ و مولوی یک ادبیات تمرکزگرا است و بیشتر به دنبال محورکردن یک فرد یا یک جریان است که افراد دیگر باید مطیع کامل آن فرد یا جریان باشند. به عنوان مثال چنین وجهی در شعرهای شاملو وجود دارد درحالیکه خیام اصولا به تمرکزگرایی اعتقاد ندارد و شعرهایش دارای نوعی تکثر و تنوع است.

وی افزود: درحال حاضر مشغول نوشتن یک رمان هستم و تاکنون حدود 140 صفحه آن را نوشته ام، از آنجاکه داستان های خود را براساس طرح قبلی نمی نویسم مشخص نیست که این رمان تا کجا ادامه خواهد داشت؛ رمان را تا هرکجا که ظرفیت و کشش داشته باشد، ادامه می دهم.

این نویسنده با بیان اینکه عنوان رمان پس از اتمام کار انتخاب می شود، با اشاره به موضوع آن گفت: در این رمان جامعه ای ترسیم می شود که یک «دست» افراد در اوج افسردگی را می کشد و جامعه و حکمت را با مشکل روبه رو می سازد از این رو حکومت به دنبال مبارزه با این دست می افتد.

خبرنگار : محیا معصومی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: