کد خبر: 33713
تاریخ انتشار: جمعه, 10 فروردين 1397 - 14:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

مدیرعامل خانه کتاب

آماده همکاری با پژوهشگران به خصوص در حوزه کتابداری هستیم

منبع : لیزنا
نیکنام حسینی پور، مدیرعامل خانه کتاب از آمادگی این موسسه برای تالیف و انتشار کتاب هایی در مورد فعالیت ها و زندگی اساتید ایران خبر داد.
آماده همکاری با پژوهشگران به خصوص در حوزه کتابداری هستیم

به گزارش لیزنا، «كتابشناسی موضوعی_تاریخی از چاپكرده‌ها و نوشته‌های ایرج افشار؛ منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۵-۱۳۲۳» تحقیق و تالیف میلاد عظیمی و «اسناد تاریخ دانشگاه تهران، موجود در كتابخانه مركزی و مركز اسناد دانشگاه» گردآوری سوسن اصیلی کتاب هایی هستند که با همکاری خانه کتاب تالیف شدند. این کتاب ها در مراسم بزرگداشت ایرج افشار در هشتمین سالگرد وفات وی رونمایی شدند.

نیکنام حسینی پور، مدیرعاملخانه کتاب در گفت و گو با خبرنگار لیزنا در زمینه همکاری در تهیه منابع کتاب های پژوهشی و تحقیقاتی جهت تالیف این نوع کتاب ها و همچنین همکاری در چاپ و انتشار آنها توضیح داد.

او گفت: در تهیه آثار پژوهشی مانند «كتابشناسی موضوعی_تاریخی از چاپكرده‌ها و نوشته‌های ایرج افشار؛ منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۵-۱۳۲۳» و «اسناد تاریخ دانشگاه تهران، موجود در كتابخانه مركزی و مركز اسناد دانشگاه» هر کمکی که از خانه بر می آمد انجام شد.

طبق توضیحات وی بانک اطلاعات خانه کتاب دارای اطلاعاتی غنی است و کلیه کتاب هایی که از اول انقلاب تا کنون به چاپ رسیده را دارد. بیش از1میلیون کتاب در بانک اطلاعات خانه کتاب موجود است.

وی گفت: به طور قطع این کتاب ها را در اختیار سایر پژوهشگران نیز قرار می‌دهیم و آماده همکاری با دیگر پژوهشگران به خصوص در حوزه کتابداری هستیم.

حسینی پور در مورد تالیف و انتشار کتاب‌هایی در مورد اساتید و بزرگان ایران گفت: کارهای اینچنینی لازم است با مشارکت با دیگر افراد و نهادها انجام گیرد. انجام این کار نه از عهده خانه کتاب به تنهایی بر میآید و نه از عهده دیگر سازمان‌ها. به نظر من در این زمینه باید بین همه سازمان ها هم افزایی صورت گیرد مانند همین کاری که در زمینه چاپ کتاب های ایرج افشار انجام گرفت . ما این آمادگی را جهت همکاری با همه سازمان ها و نهادها اعلام می‌کنیم.

او گفت: ایرج افشار حق بزرگی بر گردن همه اهالی فرهنگ و ایرانیان به خاطر خدماتی که در حوزه ایرانشناسی و به خصوص در مجموعه ایران شناسی و تحقیقاتی که در این زمینه در سراسر جهان انجام داده است، دارد.

مدیر عامل خانه کتاب تاکید کرد: نویسنده این کتاب خوب، پر کار و جوان است. خانه کتاب نیز حمایت کرد تا این مجموعه با هزینه خانه کتاب به چاپ برسد و در اختیار عموم قرار بگیرد. امیدواریم دیگر نویسندگان نیز راه او را ادامه دهند تا بتوانیم آثار جدیدتری در مورد اساتید ایران چاپ کنیم. ما نیز در خانه کتاب این آمادگی را داریم که این کار حمایت کنیم و در خلق آثار مشارکت داشته باشیم تا اینکار تداوم داشته باشد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: