تلاش کره‌جنوبی برای افزایش دانشجویان خارجی به ۲۰۰/۰۰۰ نفر تا سال ۲۰۳۰

 به گزارش لیزنا، دکتر جعفر مهراد، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز و موسس ISC با اعلام این خبر گفت: کره‌جنوبی تعدادی دانشگاه دارد که در این بین ۳۱ دانشگاه آن در رتبه بندی تایمز رتبه های درخور توجهی را کسب کرده اند.

 کره‌جنوبی در بین تمام کشور های عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی دارای بالا ترین نرخ جمعیت جوان بین ۲۵ تا ۳۴ سال دارد.

 وی گفت: طبق گزارش سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، ویرایش سال ۲۰۱۹ میلادی تحت عنوان آموزش در یک نگاه، اکثر جمعیت جوان کره‌جنوبی دوره دبیرستان را به پایان رسانیده و فارغ التحصیلان دانشگاه های این کشور از نرخ استخدام بالای متوسط برخوردار اند.

 به طور متوسط، دانشجویان کره‌جنوبی در ۱۹ سالگی وارد آموزش های دانشگاهی می شوند، و ۵۰ درصد گروه سنی ۱۹ تا ۲۰ سال و ۴۶ درصد گروه سنی ۲۱ تا ۲۲ سال در یکی از برنامه های کارشناسی دانشگاهی ثبت نام می کنند. این درصد در کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی به ترتیب ۳۰ و ۲۹ درصد است.

او گفت: طبق جدول رتبه بندی تایمز دانشگاه ملی سئول رتبه اول کشوری و رتبه ۶۴ جهان را در بین دانشگاه های برتر جهان بدست آورده است. بسیاری از دانشگاه های برتر کره‌جنوبی در پایتخت این کشور قرار دارند.  سئول طی سال های گذشته طبق اعلام رتبه بندی کیواس بهترین شهر دانشجویی شناخته شده است.

مهراد افزود: پنج دانشگاه برتر کره‌جنوبی در رتبه بندی ۲۰۲۰ عبارت است از دانشگاه ملی سئول، دانشگاه سانگ کیونک وان، انستیتو علوم و فناوری پیشرفته کره، دانشگاه علوم و فناوری پوهانگ و دانشگاه کره.

 وی تاکید کرد: جدا از کیفیتی که دانشگاه های کره از نظر تحصیل دارند، دلایل دیگری وجود دارد که دانشجویان بین المللی، دانشگاه های این کشور را به عنوان دانشگاه های مقصد، انتخاب می کنند. از آن جمله می توان به نرخ بالای استخدام فارغ التحصیلان و بالا بودن اعتبار این دانشگاه ها اشاره کرد.

دولت کره‌جنوبی می کوشد ثبت نام دانشجویان خارجی را تا سال ۲۰۳۰ به ۲۰۰/۰۰۰ دانشجو برساند که هدف گذاری معقولی به نظر می‌رسد. تلاش کره‌جنوبی بر آن است که با اعطای بورس تحصیلی دانشجویان بیشتری را از کشور های منطقه جذب کند. این مورد بیشتر شامل دانشجویان ۱۰ کشور عضو آ سه آن است که از آن طریق مایل است روابط خود با کشور های عضو آسه آن را مستحکم تر کند.

دولت کره‌جنوبی تا سال ۲۰۲۲ میلادی ۷۰۰ بورس تحصیلی در اختیار کشور های عضو آ سه ان قرار می دهد.  در حال حاضر، تعداد بورس تحصیلی اعطا شده به کشور های این اتحادیه ۲۸۰ بورس تحصیلی است.

او گفت: تعداد دانشجویان بین المللی ثبت نام کرده در دانشگاه های کره جنوبی ۱۴۲/۲۰۵ نفر است. در این میان، تعداد دانشجویان ویتنامی ۲۷/۰۶۱، مغولستانی ۶۷۶۸، ژاپنی ۳۹۷۷ و امریکایی ۲۷۴۶ نفر است.