کد خبر: 25139
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 شهریور 1395 - 12:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کارگاه

اولین جلسه کارگاه استانداردهای حفاظت و نگهداری در کتابخانه‌های دیجیتالی برگزار شد

منبع : لیزنا
اولین جلسه از دوره آموزشی «آشنایی با مفاهیم و معرفی استانداردهای حفاظت و نگهداری در کتابخانه‌های دیجیتالی» روز 13 شهریور برگزار شد و جلسه های دوم و سوم روزهای 16 و 17 شهریور برگزار می شود.
اولین جلسه کارگاه استانداردهای حفاظت و نگهداری در کتابخانه‌های دیجیتالی برگزار شد

  به گزارش لیزنا، دوره آموزشی «آشنایی با مفاهیم و معرفی استانداردهای حفاظت و نگهداری در کتابخانه های دیجیتالی» توسط انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران با همکاری آرموک در روزهای شنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه، 13و 16و ۱۷ شهریور ماه بصورت آنلاین برگزار می گردد.

 

 استاد این دوره دکتر میترا صمیعی، عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی است.

اولین جلسه این دوره آموزشی روز شنبه 13 شهریور به مدت 2 ساعت و به صورت آنلاین برگزار شد و در مورد استاندارد ISO و مراحل تدوین آن، استاندارد NISO، ANSI، W3C، استانداردهای کتابخانه کنگره امریکا، استانداردهای ایفلا و استاندارد بریتانیا توضیحاتی ارائه شد. همچنین در مورد حفاظت دیجیتالی و الگوی مرجع OAIS به صورت مفصل صحبت شد.

دکتر صمیعی برای جلسه اول انجام تکالیفی را نیز از شرکت کنندگان دوره درخواست کردند.

 

گفتنی است گواهی حضور در این دوره آموزشی توسط انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ارائه می گردد و هزینه دوره  ۴۰.۰۰۰ تومان است.

 

لازم به ذکر است افرادی که تاکنون ثبت نام نکردند پس از ثبت نام می توانند به محتوای کامل اطلاعات ارائه شده در جلسه اول دسترسی یابند.

 

  علاقمندان برای ثبت نام می توانند به سایت آرموک مراجعه نمایند.

عصمت مومنی
|
United Kingdom
|
1395/06/16 - 09:10
0
0
با سلام و ادب/ از این که انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران چنین بستری آموزشی را برای علاقه مندان فراهم کرده سپاسگزاری می کنم. از استاد محترم سرکار خانم دکتر میترا صمیعی مدیر گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی از تسهیم دانش تخصصی خود کمال سپاس و قدردانی دارد. آرزوی موفقیت برای تمام همکارانم در این رشته داشته و به امید حضور بیشتر اساتید علم اطلاعات و دانش شناسی
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: