کد خبر: 24444
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 12 خرداد 1395 - 16:40

داخلی

»

ROOT

»

مجموعه اصلی

فرهنگ کتابخوانی مانند امکانات بهداشتی باید در روستاها تقویت شود

  مراسم تقدیر از برگزیدگان جشنواره روستاهای دوستدار کتاب صبح امروز با حضور معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کتابخانه پارک‌شهر برگزار شد.
فرهنگ کتابخوانی مانند امکانات بهداشتی باید در روستاها تقویت شود

 

به گزارش خبرنگار لیزنا، سید عباس صالحی  معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم قدردانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور از برگزیدگان جشنواره روستای دوستدار کتاب” که صبح امروز در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی پارک شهر برگزار شد اظهار داشت: فعالان حوزه کتاب برای افزایش آگاهی تمام قشرهای جامعه نقش مهمی دارند و به نوعی پرچم فرهنگ را به دوش گرفته اند و برای افزایش آگاهی مردم می کوشند.


سیدعباس صالحی افزود: طرح روستای دوستدار کتاب در 20 روستا  از دو سال پیش آغاز شد و تا کنون دو دوره آن برگزار شده است.این طرح نگاه جامعه را به کتاب تغییر می دهد و می تواند فرهنگ جامعه را به سمت اتفاقات بهتر پیش ببرد.

وی روستاها را به عنوان قلب تپنده زندگی اجتماعی مردم عنوان کرد و افزود: روستاهای کشور دارای سابقه قدیمی هستند و می توانند مرکز هویت تاریخی و دینی و مذهبی باشند و برگزاری این جشنواره ها می تواند به مردم روستاها و مناطق دورافتاده کتاب و کتابخوانی بیاموزد.

صالحی بیان کرد: همه ما باید تلاش کنیم تا به سمتی برویم که تمام روستاهای کشور را مجهز به امکانات کتاب و کتابخوانی کنیم و برای افزایش امکانات بهداشت روستاها تلاش کنیم و دغدغه مردم را از بین ببریم. دولتمردان باید بکوشند تا بودجه هایی برای استاندارد سازی کتابخانه های روستاها اختصاص دهند و مشوقی برای علاقه مند کردن مردم این قشر از جامعه به کتاب خواندن باشند.

صالحی با اشاره به فعالیت برخی روستاها برای افزایش کتابخوانی افزود: وجود انرژی‌های متراکم، یکی دیگر از مزیت‌های روستاهای برگزیده است، به طوری که این روستاها توانستند با امکانات بسیار کم بهره وری بسیاری را در حوزه کتاب و کتابخوانی داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: همانطور که برای افزایش امکانات بهداشتی و تفریحی روستاها تلاش می شود برای فرهنگ آنان نیز باید برنامه ریزی هایی انجام داد. فرهنگ کتابخوانی باید در جامعه گسترش یابد و برگزاری چنین جشنواره هایی نقش مهمی در تغییر فرهنگ جامعه و ایجاد باورهای مثبت در بین مردم دارد. جامعه باید از این قبیل ایده ها استقبال کند و جشنواره های بیشتری را برای توسعه اجتماعی فرهنگی روستاها اختصاص دهد.

 

روستایی
|
Iran
|
1395/03/12 - 18:49
2
1
باتشکردبیرکل محترم ان شالله تلاشهای شمااین سری برای پیمانی شدن ماکتابداران روستایی باشد
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: