کد خبر: 31507
تاریخ انتشار: جمعه, 19 آبان 1396 - 18:40

داخلی

»

ROOT

»

مجموعه اصلی

جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج خراسان شمالی برگزار شد

منبع : لیزنا
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج با محوریت برنامه‌های هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار برگزار شد.
جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج خراسان شمالی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی  خراسان شمالی، جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی  فاروج  همزمان با  فرارسیدن  بیست و پنجمین دوره گرامیداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، فرماندار فاروج، امام جمعه این شهر و سایر اعضا در کتابخانه عمومی ملاصدرا فاروج برگزارشد.

 علی‌محمد جهانی، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی با اشاره به فرارسیدن  هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار و برنامه‌های متعدد کتابخانه‌های استان در این هفته گفت: شهرستان فاروج در شاخص‌های کتابخانه‌ای از شهرستان های موفق استان است. این شهرستان در استقبال جشنواره کتابخوانی رضوی نیز نسبت به سال گذشته، ۴۵ درصد رشد داشته است.

جهانی با اشاره به اهمیت مطالعه و آگاهی در نحوه بروز رفتارهای اجتماعی، بیان کرد: پایین آمدن سطح آستانه تحمل مردم، به میزان مطالعه آنها ارتباط دارد؛ اگر دایره لغات آدمی گسترده شود، قطعا در انتقال نظر بدون ایجاد سو ءتفاهم موفق تر خواهد بود.

هادی رجائی نیا، فرماندار فاروج نیز در این جلسه  بر ضرورت بهره برداری از کتابخانه روستایی خرق در هفته کتاب تأکید کرد و گفت: در سال جاری ۳ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعتبار به مجموعه کتابخانه‌های عمومی شهرستان فاروج تخصیص یافته است که با بخشی از این اعتبار ساخت کتابخانه تیتکانلو آغاز می شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی فاروج به طرح پیشنهادی استاندار برای داشتن یک کتابخانه در هر روستا اشاره کرد و گفت: بخشداران شهرستان با بررسی شرایط روستاها، این طرح را پیگیری کنند و حداقل یک روستا را برای پیش‌بینی اعتبار در سال آینده برای ساخت کتابخانه معرفی کنند.

حجت‌الاسلام عباسعلی قلی زاده، امام‌جمعه فاروج نیز در ادامه این جلسه  بیان کرد: نمایشگاه‌های کتاب را باید به شهرستان‌ها بیاوریم و محدود به مرکز استان نکنیم. از جایگاه نماز جمعه در توسعه فرهنگ کتابخوانی غفلت شده و این تریبون یکی از عرصه‌هایی است که از طریق آن می‌توان توجه مردم را به امر کتابخوانی جلب کرد.

امام‌جمعه فاروج با تأکید بر لزوم تربیت نسل کتابخوان، از اقدامات سال‌های اخیر مجموعه کتابخانه‌های عمومی این شهرستان تقدیر کرد.

در این جلسه یک هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های آموزش‌وپرورش به انتخاب کارشناسان از سوی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان شمالی اهدا شد.

معرفی مکان مناسب در دو نقطه شهر برای معرفی تازه‌های کتاب از سوی شهرداری، نواخته شدن زنگ کتاب و کتابخوانی در مدارس، معرفی نویسندگان بومی از سوی اداره ارشاد، برگزاری نشست‌های انجمن کتابخانه به‌صورت چرخشی در کتابخانه‌های شهرستان و ... برخی از مصوبات این نشست بود.

پس از پایان این جلسه مدیرکل کتابخانه‌های عمومی به همراه سایر اعضا از کتابخانه‌های روستایی در حال ساخت و دایر بازدید کردند.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: