کد خبر: 35398
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 تیر 1397 - 17:00

داخلی

»

ROOT

»

مجموعه اصلی

برگزاری کارگاه آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان در خراسان رضوی

منبع : لیزنا
کارگاه «آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان» با هدف پرورش اندیشه انتقادی در کودکان ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی برگزار می شود.
برگزاری کارگاه آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان در خراسان رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام پایگاه‌اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،‌ به دنبال برگزاری سلسله کارگاه های آموزشی با هدف تقویت مهارت های لازم در برخورد با کودک ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی، کارگاه «آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان» ویژه کتابداران استان خراسان رضوی از سوی معاونت برنامه ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری «موسسه کیهان دانش پاژ» در خراسان رضوی برگزار می شود.

کارگاه «آموزش تفکر فلسفی به کودکان و نوجوانان» به دنبال پرورش اندیشه انتقادی در کودکان از طریق آموزش مفاهیم حوزه تفکر و کودک به کتابداران کتابخانه‌های عمومی است. این دوره در دو سطح مقدماتی و تکمیلی ویژه کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان خراسان رضوی طراحی شده است. دوره مقدماتی این کارگاه ۱۲ و ۱۳ تیرماه برگزار و طی آن مفاهیمی چون ضرورت تفکر فلسفی درکودکان؛ مهارت‌های تفکر انتقادی، تحلیلی، خلاق و مراقبتی و تأثیر حلقه کندوکاو در پرورش تفکر فلسفی مطرح می شود.

همچنین این کارگاه در روزهای ۲۳ و ۲۴ تیرماه، ‌در سطح تکمیلی به معیارهای مفهوم‌سازی، استدلال، قضاوت در تفکر فلسفی و کاربرد آن در کتابخانه، زندگی شخصی، حرفه‌ای و تحصیلی اختصاص دارد.

گفتنی است، ‌ پیش‌ازاین نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با هدف تقویت بخش کودک کتابخانه‌ها، ‌بانی برگزاری برنامه‌های متعددی با هدف آموزش مهارت‌های فکری و تقویت قدرت اندیشه‌ورزی در کودکان بوده است. برگزاری کارگاه‌های آموزشی «فلسفه برای کودک (فبک)» در سطح کشور و نیز دوره‌هایی با عنوان «کودک، کتاب، اندیشه‌ورزی» بخشی از این برنامه‌ها است.

در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ کارگاه‌های آموزشی «فلسفه برای کودک (فبک)» در استان‌های تهران، البرز، یزد و آذربایجان شرقی و غربی با عنوان «کتابخانه، کودک، تفکر» برای ۲۲۰ کتابدار، همچنین دوره‌هایی مشابه با عنوان «کودک، کتاب، اندیشه‌ورزی» برای ۵۰ نفر از کتابداران استان تهران و قزوین نیز برگزار شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: