کد خبر: 26581
تاریخ انتشار: شنبه, 11 دی 1395 - 15:17

داخلی

»

مطالب فناوری

سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان» (نما) رونمایی شد

منبع : لیزنا
با رونمایی سامانه «نما» جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان با توجه به شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری مشخص می‌شود.
سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان» (نما) رونمایی شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، سامانه «جایگاه علم، فناوری، و نوآوری ایران در جهان (نما)» با هدف شناسایی، توصیف، و گزارش درست و روزآمد جایگاه کشور در شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری توسط دکتر وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، روز چهارشنبه 8 دی ماه، در یکصد و چهل و نهمین جلسه کمیسیون دائمی شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری رونمایی شد.

سیرروس علیدوستی، رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران در توضیح این سامانه گفت: «نما» ساختار و روش‌شناسی شاخص‌های کلیدی جهانی علم، فناوری، و نوآوری را می‌گوید و امتیاز و رتبه ایران را در ابعاد گوناگون آنها گزارش می‌دهد.

وی افزود: این شاخص‌ها در هفت گروه جایگاه پژوهش گران، جایگاه نشریه‌های علمی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های فراگیر رتبه‌بندی، جایگاه مؤسسه‌ها درنظام‌های موضوعی رتبه‌بندی، جایگاه مؤسسه‌ها در نظام‌های رتبه‌بندی وبگاه‌ها، جایگاه ایران درنمایه‌های استنادی و جایگاه ایران در رتبه‌بندی‌های علم، فناوری، و نوآوری دسته‌بندی شده‌اند
دبیر کمیسیون تخصصی علوم انسانی، معارف اسلامی و هنر تاکید کرد: مدیران، سیاست‌گذاران، و پژوهش گران علم، فناوری، و نوآوری می‌توانند با «نما» به گزارش بیش از 70 شاخص جهانی دسترسی یابند و از آن‌ها در تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و پژوهش بهره ببرند.

 هم چنین بهروز رسولی به معرفی خدمات سامانه نما پرداخت و گفت: بررسی روند چندساله، گزارش‌های سالانه، توصیف شاخص‌ها از خدمات این سامانه است.

برای سهولت دسترسی به گزارش‌ها کاربران می‌توانند با اشتراک در سایت به محض بروز رسانی، به اطلاعات جدید دست یابند.

گفتنی است، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) با پشتیبانی دبیرخانه شورای‌عالی علوم، تحقیقات، و فناوری سامانه «نما» را طراحی نموده است و روز چهارشنبه، 8 دی، توسط وحید احمدی معاون پژوهشی و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  رونمایی شد. 

برچسب ها :
کتابدار
|
Iran
|
1395/10/26 - 15:14
0
0
سلام
راستش با دیدن کلمه "نما" تعجب کردم چرا مجددا از این اختصار استفاده شده، در صورتی که پیشتر در کتابداری ما این اختصار را برای "نمايه ملي ايران (نما)" داشته ایم. کاش می‌ شد یونیک بودن نامها را حفظ کنیم.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: