کد خبر: 24684
تاریخ انتشار: دوشنبه, 14 تیر 1395 - 10:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فارغ‌التحصیلی دانشجویان اولین دوره کارشناسی‌ارشد علم‌سنجی مرکز منطقه‌ای

منبع : لیزنا
 پس از گذشت دو سال از تاسیس دوره کارشناسی ارشد علم سنجی در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)، اولین دانشجویان این دوره جلسه دفاع از پایان نامه خود را برگزار کردند.
فارغ‌التحصیلی دانشجویان اولین دوره کارشناسی‌ارشد علم‌سنجی مرکز منطقه‌ای

 

به گزارش لیزنا، تاسیس دوره کارشناسی‌ارشد علم‌سنجی برای مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) به تاریخ 24/۰۲/1392 در کمیسیون گسترش تخصصی علوم انسانی مطرح شد و سپس به تصویب رسید و دانشجویان کارشناسی ارشد علم سنجی تحصیلات خود را از نیمسال دوم سال تحصیلی 93-92 آغاز نمودند.

مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)  نه تنها وظایف خود را در حوزه تحقیقات اطلاعات علمی و تامین نیاز های اطلاعاتی دانشگاه ها و پژوهشگاه های پژوهشی انجام می دهد بلکه با پذیرش دانشجو از طریق سازمان سنجش در سطح کارشناسی ارشد متخصصان علم سنجی را تربیت می کند.  

اکنون پس از گذشت دو سال از تاسیس دوره کارشناسی ارشد علم سنجی در مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST)، اولین دانشجویان این دوره جلسه دفاع از پایان نامه خود را برگزار کردند.

پایان نامه با عنوان بررسی وضعیت فعالیت های علمی ایران در حوزه های فناوری نانو، سلول های بنیادی، انرژی های تجدید پذیر و خشکسالی در پایگاه استنادی تامسون رویترز و مقایسه این حوزه ها با پنج کشور برتر سازمان همکاری اقتصادی و توسعه(2014-2010) ، سر کار خانم بهراملو، استاد راهنما دکتر قانع و اساتید مشاور آن دکتر خیر و دکتر مقدس زاده در اولین جلسه دفاع برگزار شد.

دومین پایان نامه با عنوان پایش تعاملات علمی هشت کشور اسلامی در حال توسعه (D8) بر اساس انتشارات پژوهشگران آن ها، در پایگاه استنادی تامسون رویترز طی بازه زمانی(2014-2005) سر کار خانم بهی زاده بود که  استاد راهنما دکتر قانع و اساتید مشاور وی دکتر خیر و دکتر مقدس زاده بودند.

عنوان سومین پایانامه که توسط سر کار خانم احسانی فر جلسه آن برگزار شد " نگاشت، دیداری سازی و تعیین گرایش های حوزه بازیابی اطلاعات با استفاده از شبکه هم استنادی نویسنده در پایگاه استنادی اسکوپوس(2014-2005)" بود که استاد راهنمای این جلسه دکتر علیزاده و استاد مشاور دکتر قانع بودند.

 

شایان ذکر است جلسات دفاع با حضور ریاست مرکز منطقه ای و ISC و همچنین برخی از اعضای هیئت علمی هر دو سازمان در محل سالن همایش مرکز منطقه ای اطلاع رسانی علوم و فناوری (RICeST) برگزار شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: