کد خبر: 25011
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 مرداد 1395 - 12:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پیام باراک اوباما به هشتاد و دومین کنگره سالانه ایفلا

منبع : لیزنا
رئیس جمهور آمریکا درباره مشارکت کتابخانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی بین‌المللی در تدوین دفترچه راهنمای همایش «فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری» پیامی را به این سازمان ارسال کرد.
پیام باراک اوباما به هشتاد و دومین کنگره سالانه ایفلا

 به گزارش لیزنا، باراک اوباما در پیامی به فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (IFLA) درباره جایگاه کتابخانه و پایگاه‌های اطلاعاتی در قوانین ملل متحد به خصوص در زمینه توسعه پایدار به مواردی اشاره کرد.

 

 پیام باراک اوباما به شرح زیر است:

«اکنون که از سرتاسر جهان دور هم جمع شده‌اید تا پیرامون اهمیت کتابخانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی به بحث و گفتمان بپردازید، فرصت را مغتنم شمرده و سلام ویژه‌ای دارم خدمت تمامی سازمان‌های ذی‌ربط.

تمام آنچه علم بشر را شکل داده ماحصل قرن‌ها تلاش انسان‌ها است که اشتراک آسان این اطلاعات بین جهانیان از رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بشر خبر می‌دهد. این امر این ضرورت را ایجاب می‌کند که به عنوان یک جامعه بین‌المللی و متحد، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا تبادل اطلاعات علمی بین مردم جهان آزادانه و به طور کامل صورت گیرد.

تا زمانی که با همین هدف به جلو پیش برویم و موانعی چون سانسور یا تعلیق اطلاعات را از بین ببریم، می‌توانیم آینده درخشانی را برای بشر رقم بزنیم؛ آینده‌ای که در آن همه احساس آزادی کنند و جوامع از جنب و جوش و فرصت‌های رشد بیشتری برخوردار باشند.»

 

گفتنی است هشتاد و دومین کنگره بین ­المللی ایفلا (فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) با شعار «ارتباطات، همکاری، جامعه»،  ۱۳ تا ۱۹ آگوست ۲۰۱۶ برابر با ۲۳تا ۲۹ مرداد  ۱۳۹۵ در کلمبوس مرکز ایالت اوهایو آمریکا، برگزار می­ شود.

کتابدار
|
Iran
|
1395/06/01 - 16:38
4
5
اقای اوباما از اینکه حداقل فکر تان به این نهاد بین المللی بوده تشکر داریم
پاسخ ها
زیبای دروغ
| Iran |
1395/06/02 - 09:58
پیام زیبای دروغینی بود
چون درآمریکا اصلابه مخالف اجازه ابراز وجود نمی دهند
زینب
|
Iran
|
1395/05/29 - 12:34
7
5
ممنون از خبرای جالب سایت
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: