پیام باراک اوباما به هشتاد و دومین کنگره سالانه ایفلا

 به گزارش لیزنا، باراک اوباما در پیامی به فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و موسسات کتابداری (IFLA) درباره جایگاه کتابخانه و پایگاه‌های اطلاعاتی در قوانین ملل متحد به خصوص در زمینه توسعه پایدار به مواردی اشاره کرد.

 

 پیام باراک اوباما به شرح زیر است:

«اکنون که از سرتاسر جهان دور هم جمع شده‌اید تا پیرامون اهمیت کتابخانه‌ها و پایگاه‌های اطلاعاتی به بحث و گفتمان بپردازید، فرصت را مغتنم شمرده و سلام ویژه‌ای دارم خدمت تمامی سازمان‌های ذی‌ربط.

تمام آنچه علم بشر را شکل داده ماحصل قرن‌ها تلاش انسان‌ها است که اشتراک آسان این اطلاعات بین جهانیان از رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بشر خبر می‌دهد. این امر این ضرورت را ایجاب می‌کند که به عنوان یک جامعه بین‌المللی و متحد، شرایط را به گونه‌ای فراهم کنیم تا تبادل اطلاعات علمی بین مردم جهان آزادانه و به طور کامل صورت گیرد.

تا زمانی که با همین هدف به جلو پیش برویم و موانعی چون سانسور یا تعلیق اطلاعات را از بین ببریم، می‌توانیم آینده درخشانی را برای بشر رقم بزنیم؛ آینده‌ای که در آن همه احساس آزادی کنند و جوامع از جنب و جوش و فرصت‌های رشد بیشتری برخوردار باشند.»

 

گفتنی است هشتاد و دومین کنگره بین ­المللی ایفلا (فدراسیون بین المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری) با شعار «ارتباطات، همکاری، جامعه»،  ۱۳ تا ۱۹ آگوست ۲۰۱۶ برابر با ۲۳تا ۲۹ مرداد  ۱۳۹۵ در کلمبوس مرکز ایالت اوهایو آمریکا، برگزار می­ شود.