کد خبر: 25102
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 10 شهریور 1395 - 13:59

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

منظور از تجربه هاي موفق چيست؟

منبع : لیزنا
به منظور رفع ابهام‌ها درباره «جشنواره ارسال ایده‌ها و تجربیات موفق در زمینه کارافرینی» که ادکا برگزار می کند، پرسش‌های متداول طراحی و در سایت ادکا قرار گرفت.
منظور از تجربه هاي موفق چيست؟

  به گزارش لیزنا، مهدی رحمانی دبیر ادکا با اعلام این خبر گفت: برای برطرف کردن ابهام درباره «جشنواره ارسال ایده ها و تجربیات موفق در زمینه کارآفرینی» پرسش‌های متداول در این‌باره مطرح  و پاسخ های آن ارائه  شده است.

وی افزود: خانم خراسانچی، رئیس کتابخانه عمومی حسینه ارشاد، مسئولیت طرح سوال‌ها را بر عهده گرفتند.

رحمانی گفت:  کلیه ایده ها در کتاب نهمین همایش ملی ادکا منتشر می شود و برای کلیه ایده های ارسالی گواهی صادر خواهد شد.

 

سوال‌ها و پاسخ ها به شرح زیر است:

سوال اول: منظورتان از تجربه هاي موفق چيست؟

پاسخ: منظور از تجربه‌های موفق، فعالیت هایی است که در کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع رسانی در جهت ایجاد کسب و کار انجام شده است. این تجربیات می تواند شامل فعالیت های کتابدارانه و غیر کتابدارانه کتابخانه ها باشد. مثلا کتابخانه ای هزینه های جاری خود را به وسیله برگزاری کلاس‌های آمادگی کنکور تامین می‌کند و یا کتابخانه ای دیگر با برگزاری جلسات مشاوره تحصیلی تامین هزینه می‌کند و این می تواند به اندازه فعالیت های کتابخانه ها وسیع باشد. اما این از دیدگاه ادکا یک تجربه کارآفرینی موفق است.

 

سوال دوم: کارآفرینی چیست؟

پاسخکارآفريني فرآيند يا مفهومي است كه در طي آن فرد كارآفرين با ايده هاي نو، خلاق و شناسايي فرصت هاي جديد به ايجاد كسب و کار می‌پردازد. یعنی هر ایده و فعالیت خلاقانه ای که در جهت ایجاد فرصت شغلی باشد.

 

سوال سوم: بعد از تقدير در يك همايش و نهايتا چاپ در يك مجموعه مقاله، چه بر سَرِ آن ايده خواهد آمد؟ 

پاسخ: ادکا در حال رایزنی با مراکز مختلف است تا ایده های برتر را براساس ارتباطشان به موسسات علمی و پژوهشی مرتبط معرفی کنند. موسساتی چون کتابخانه ملی، نهاد کتابخانه های عمومی کشور، سازمان فرهنگی هنری شهرداری، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، شرکت های نرم افزاری و سخت افزاری و .... ادکا در دو سال اخیر بیش از 130 نفر را به بازار کار معرفی کرده است و خوشبختانه گامی مهم در این عرصه برداشتیم. در این زمینه نیز در تلاشیم تا ایده های برتر را در جهت رفع مشکلات و مسائل موجود کشور به موسسات مربوطه معرفی کنیم.

 

سوال چهارم: تکلیف ايده هايي كه از نظر داوران اين همايش برتر نيستند! چه خواهد بود؟

پاسخ: ایده هایی که برتر اعلام نشوند را براساس درخواست و نیاز سازمان ها و موسسات معرفی می‌شوند. شاید ایده ای بسیار خوب باشد اما خوب ارائه نشده باشد بنابراین تا اخرین مرحله تلاش خود را در جهت معرفی آن انجام خواهیم داد. ادکا خود نیز می تواند از برخی از ایده های برتر جهت پیاده سازی حمایت کند.

 

سوال پنجم: هيات داوران چه كساني هستند؟

 پاسخدر مورد داوری آثار علاوه بر متخصصانی که در نهمین همایش ملی ادکا با ما همراه هستند از کارآفرینان برتر، کتابداران و افراد موفق دراین زمینه کمک می گیریم.

 

سوال ششم: آیا از هر رشته ای می توانند در جشنواره شرکت کنند؟

پاسخ: بله همه پژوهشگران می توانند در جشنواره شرکت کنند.

 

سوال هفتم: جوایز نفرات برتر چگونه است؟

ایده برتر: چهار میلیون ریال+ تندیس جشنواره+ لوح تقدیر

ایده قابل تقدیر: دو میلیون ریال+ تندیس جشنواره+ لوح تقدیر

تجربه برتر: چهار میلیون ریال+ تندیس جشنواره+ لوح تقدیر

تجربه قابل تقدیر: دو میلیون ریال+ تندیس جشنواره+ لوح تقدیر

 

همچنین علاقمندان می توانند پاسخ سوال های خود را از طریق آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید و شماره تلفن 09198298046 دریافت کنند.

 

گفتنی است اتحادیه انجمن‌های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانششناسی ایران (ادکا) در نظر دارد همزمان با برگزاری نهمین همایش ملی ادکا با عنوان «ساختارهای نوین شغلی رشته علم اطلاعات و دانش شناسی»، تجربه‌های موفق و ایده‌های برتر در حوزه کارآفرینی و بازار کار را گردآوری کند و از برترین‌ ایده‌ها و تجربیات تقدیر به عمل آورد

علاقمندان می‌توانند آثار خود را تا تاریخ ۳۱ شهریور ماه ۱۳۹۵ از طریق آدرس ایمیل این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید ارسال نمایند. همچنین دستورالعمل تنظیم قالب نوشتاری تجربه‌ها و ایده‌های برتر در زمینه کارآفرینی در سایت ادکا بارگذاری شده است.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: