کد خبر: 25517
تاریخ انتشار: شنبه, 01 آبان 1395 - 11:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

یازدهمین هفته ملی «دوستان کتابخانه» در امریکا

منبع : لیزنا
یازدهمین هفته ملی دوستان کتابخانه از سوی انجمن کتابخانه های امریکا (ALA)، روزهای  16 تا 22 اکتبر (27 مهر تا 1 آبان ماه)  برگزار شد.
یازدهمین هفته ملی «دوستان کتابخانه» در امریکا

 به گزارش لیزنا، انجمن کتابخانه های امریکا، روزهای  16 تا 22 اکتبر (27 مهر تا 1 آبان ماه)  را هفته ملی دوستان کتابخانه نام گذاری کرده است و به همین خاطر علاقه مندان به مطالعه و کتاب با تبلیغات گسترده این هفته فرهنگی در تلاش هستند تا سرانه مطالعه کتاب را افزایش دهند .

 در راستای حضور بیشمار مردم و کارشناسان اهل فن و کتابداری مورجان  و مسئولان برگزاری این هفته  از همه دوستان دعوت  به عمل آورده تا به دوستان کتابخانه ای خود ملحق شوند تا فرهنگ استفاده از کتابخانه و خواندن کتب مختلف را به همگان و علی الخصوص فرزندان کشورهای دنیا فرا دهند.

افراد عضو دوستداران هفته ملی کتابخانه سعی دارند تا با عضو گیری از میان جوانان کشورهای مختلف دنیا این نهاد علمی و فرهنگی را گسترش دهند و در گوشه و نقاط مختلف دنیا شعبه ای از این سمن تاسیس شود.

16 تا 22 اکتبر را هفته ملی دوستداران کتاب نام گذاری شده است تا از فعالان این حوزه ارزشمند در تقدیر شود و از همه مردم دعوت شود تا به عضویت کتابخانه های محله خود در بیایند.

مسئولان برگزار کننده هفته ملی دوستداران  ملی کتاب با طرح کردن سوالی مبنی بر میزان علاقه مردم نسبت به کتابخانه محلی خود، سعی در ایجاد انگیزه و علاقه در بین مردم می کنند تا با مطالعه بیشتر کتب های موجود در کتابخانه محله شان سطح سواد انها افزایش یابد.

در هفته ملی دوستداران کتابخانه سعی می شود از فعالان این عرصه تقدیر به عمل آید و از خدمات ارزشمند استادان کتابخانه تجلیل شود.

هزینه عضویت هر فرد در کتابخانه های عمومی محلات به طور متوسط 5 دلار و برای یک خانواده 4 نفری چیزی در حدود 11 دلار است و برای عضویت کافی است که به کتابخانه محل خود مراجعه کنند.

 

جلسه بعدی دوستان ملی کتاب در روز پنج شنبه  17 نوامبر(28 دی ماه 95) در ساعت 15.30 است که  مسئولان این جلسه از همه فعالان حوزه کتاب و عموم مردم دعوت می کند تا با حضور در این مکان  درباره holiday book  و bake sale بحث و بررسی انجام شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: