با حضور معاون وزیر برگزار می‌شود
رونمایی از سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله و پیشنهاده

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، نسخه دو سامانه ملي ثبت پایان‌نامه، رساله، و پیشنهاده با حضور دکتر صدیقی، معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت عتف روز چهارشنبه 5 آبان در ایرانداک رونمایی می‌شود.

 

نسخه دو آن با اهداف آسان‌سازی فرآیند گردآوری و ثبت مدارک علمی کشور، پوشش پایگاه اطلاعات پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها در ایرانداک، پیش‌گیری از دوباره‌کاری در پژوهش‌های دانشگاهی، صرفه‌جویی در هزینه‌های آموزشی و پژوهشی، رصد و تهیه گزارش‌های مدیریتی از وضعیت علمی کشور، و پاس‌داشت حقوق پدیدآوران فردا رونمایی می‌شود.

بر اساس بخش‌نامه وزارت علوم، تحقیقات، و فناوری در سال 1386، همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مراکز آموزش عالی، پژوهشی، و فناوری کشور ملزم هستند که یک نسخه از پایان‌نامه‌ها و رساله‌های خود را در اختیار ایرانداک قرار دهند و از آنان خواسته است که «صدور، گواهي فراغت از تحصيل، به اعلام وصول پايان‌نامه دانش‌آموخته» از سوی ایرانداک موکول شود.

 

به همین جهت، پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ايران برای آسان‌سازی این فرایند، پایگاه وب ثبت پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها را از سال 1387در اختیار دانشجویان کشور قرار داده است.

 نسخه دو این سامانه چهارشنبه 5 آبان 1395 با حضور دکتر صدیقی در ایرانداک رونمایی می‌شود.