سامانه ملی ثبت پایان نامه و رساله رونمایی شد

به گزارش خبرنگار لیزنا، دکتر مجتبی صدیقی، رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، در مراسم رونمایی نسخه دو سامانه ملی ثبت پایان‌نامه، رساله، پیشنهاده، با بیان اینکه هدف جدی از استقرار این پژوهشگاه صیانت از آموزش عالی و توسعه علمی کشور است اظهار داشت: با ابزار‌های موجود امکان اجرای کارهای علمی با اصالت در کشور محقق شده است.

 

وی ادامه داد: سامانه ملی ثبت پایان‌نامه و رساله به ارتباط هر چه بیشتر دانشگاه‌ها و صنعت کمک می‌کند و به این شیوه تخلفات در حوزه تولید علم کاهش یافته و کمکی به محققان در سطح کشور می‌کند تا از دوباره کاری‌ها نیز اجتناب شود.

مجتبی صدیقی، با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه قابلیت بیشتری برای ارائه خدمات فراهم می‌کند گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت به این طریق تربیت می‌شود.

 

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم بیان کرد: چنین امکاناتی به حوزه تصمیم‌گیری در کل کشور نیز کمک کرده همچنین مأموریت‌گرایی دانشگاه‌های کشور بیش از پیش مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت این سامانه قابلیت بیشتری برای ارائه خدمات فراهم می‌کند گفت: ارتباط دانشگاه و صنعت به این طریق تربیت می‌شود.

صدیقی به سامانه جامع خدمات دانشجویی اشاره داشت و عنوان کرد: تا اواخر امسال این سامانه به نتیجه می‌رسد تا خدمات بروز دانشجویان ارائه شود.

 

وی یادآور شد: صیانت از مالکیت معنوی برنامه‌های علمی کشور از مواردی است که باید به آن توجه شود و چنانچه لایحه آن در مجلس به تصویب برسد روند اقدامات با قوت بیشتری اجرایی می‌شود البته در دانشگاه‌ها امکانات برای شناسایی تخلفات وجود دارد اما باید در بیرون از دانشگاه نیز توانایی شناخت این تخلفات وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه داوری برخی رساله‌های خارج از کشور به ارزشیابی آن‌ها از امکانات پژوهشگاه‌های ایران داک به شمار می‌آید اظهار داشت: آموزش کارکنان سازمان در بخش‌هایی که در حوزه وظایف پژوهشگاه بوده و همچنین پروژه‌های مشترک در جهت ارائه خدمات بیشتر و توسعه آن از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای توسعه اقدامات علمی در کشور است.

 

در این مراسم رونمایی از سامانه اجرا شده رومایی و چگونگی بهره‌ برداری از آن برای مخاطبان تبیین شد.