کد خبر: 25678
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 آبان 1395 - 14:42

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

سنگ مزار ایرج افشار دوباره نصب شد

منبع : لیزنا
دیروز در طی مراسمی سنگ جدیدی بر مزار زنده‌ یاد استاد ایرج افشار ایرانشناس و پژوهشگر فرهیخته ایران نصب شد.
سنگ مزار ایرج افشار دوباره نصب شد

 به گزارش لیزنا، طبق اعلام مرکز دایره المعرف اسلامی، دیروز در طی مراسمی با حضور فرزندان زنده یاد ایرج افشار و نمایندگانی از مرکز دایره المعارف اسلامی، سنگ مزار زنده یاد افشار نصب شد.

 

فرزندان استاد افشار در پایان مراسم از تلاش نهادهای پیگیر برای جایگزینی سنگ مزار پدر خود تشکر کردند. در بیانه ای که توسط ایشان منتشر شد آمده است: «سنگ مزار زنده‌یاد ایرج افشار که چندی پیش ناپدید شده بود، با همدلی و پیگیری اهالی فرهنگ و نهادهای فرهنگی به لطف سازمان بهشت زهرا جایگزین شد. گنجینه پژوهشی ایرج افشار و خانواده ایشان از دلسوزی و محبت تمامی دوستداران آن مرحوم مخصوصاً آقایان: سیدکاظم موسوی بجنوردی رئیس دایره‌المعارف بزرگ اسلامی، احمد مسجدجامعی عضو شورای شهر تهران و دیگر اعضای محترم آن شورا، محمدباقر قالیباف شهردار تهران، اکبر توکلی‌نژاد مدیرعامل سازمان بهشت زهرا، دکتر سعید خال معاون فرهنگی اجتماعی و روابط عمومی سازمان بهشت زهرا، علی دهباشی مدیر مجلۀ بخارا، علیرضا تابش مدیر بنیاد فارابی تشکر می‌کنند.»

 

شایان ذکر است شادروان ایرج افشار محقق، ایران‌شناس و کتاب‌شناس فرهیخته ایران با بیش از شش دهه کوشش در عرصه ایران‌شناسی و تاریخ ایران و نشر حدود سیصد جلد کتاب و هزاران مقاله علمی و پژوهشی، در هجدهم اسفندماه 1389 بدرود حیات گفت و در مهر ماه سال 95 فرزند ایشان از مفقود شدن سنگ مزار ایشان خبر داد.

برچسب ها :
علی2020
|
Iran
|
1395/08/10 - 09:23
1
3
پیشنهاد می کنم برای جلوگیری از تکرار این کار، دوربین مدار بسته در محوطه آرامگاه ایشان نصب شود.
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: