کد خبر: 25877
تاریخ انتشار: شنبه, 22 آبان 1395 - 12:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ایرانداک برگزار می کند،

سمینار علمی «زبانشنـاسی رایانشـی»

منبع : لیزنا
 سمینار علمی «زبانشنـاسی رایانشـی» در قالب دو پنل تخصصی «دستور و رایانه» و «اصطلاح‌نامه و هستان‌شناسی» در پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) برگزار می‌شود.
سمینار علمی «زبانشنـاسی رایانشـی»

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران، در سمینار علمی «زبانشنـاسی رایانشـی» در قالب دو پنل تخصصی «دستور و رایانه» و «اصطلاح‌نامه و هستان‌شناسی» نتایج طرح‌های پژوهشی استادان ایرانداک در حوزه‌های بیان شده تشریح می‌شود.

در پنل «دستور و رایانه» نتایج طرح‌های پژوهشی با عناوین «تعیین قواعد صوری همگون گروه های دستوری برای کاربرد در پردازش زبان فارسی»، «بررسی ساخت واژی هم‌نگاره‌های اسمی و صفتی به منظور کمک به برچسب‌دهی اسم» و «شناسایی هویت نویسنده بر اساس زبان فردی: پژوهشی پیکرهای در زبان فارسی» به ترتیب توسط دکتر سید مهدی سمائی، دکتر الهام علائی‌ابوذر و دکتر رامین گلشایی، استادان ایرانداک ارائه می‌شود.

در  پنل دوم (اصطلاح‌نامه و هستان‌شناسی) نتایج طرح‌های پژوهشی با عناوین «غنی سازی روابط معنایی هستان‌شناسی علوم پایه (شیمی)» و «طراحی ساختار درختی و تدوین اصطلاح نامه شیمی از واژگان مصوب فرهنگستان» توسط دکتر ملوک‌السادات حسینی بهشتی و تقی رجبی، اعضای هیئت علمی ایرانداک تشریح می‌شود.

 پنلیست این پنل‌ها دکتر مصطفی عاصی، استاد پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی خواهد بود.


اين سمینار علمی، روز یکشنبه 23 آبان 1395 از ساعت 9 تا 12 در تالار سخن پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: