کد خبر: 25978
تاریخ انتشار: جمعه, 28 آبان 1395 - 12:51

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

همزمان با هفته کتاب،

کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی قم بروزرسانی شد

منبع : لیزنا
همزمان با هفته کتاب، کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی قم با موضوعات متنوع حوزه علوم اسلامی بروزرسانی شد و آمار منابع دیجیتالی موجود در آن، به بیش از 100 هزار رکورد رسید.
کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی قم بروزرسانی شد

 به گزارش لیزنا، مهندس یحیی عیوضی، کارشناس کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی قم، گفت: كتابخانه  دیجیتالی سامانه‌ای است كه منابع دیجیتالی را با سرعت و به صورت اقتصادی برای استفاده مخاطبان در دسترس قرار می‌دهد که از مزایای کتابخانه دیجیتالی می‌توان به مواردی مثل:  عدم نیاز به تهیه و خرید چند نسخه از منبع، عدم وجود امكان آسیب هایی مثل خط خوردگی، مفقود شدن و مشكلات صحافی، دسترسی آسان به محتوای مواد دیجیتال، امكان دسترسی به محتوای مواد سایر كتابخانه ها یا مراكز دیجیتالی، دسترسی شبكه های امانت بین كتابخانه ای و اشتراك منابع، كاهش زمان نشر، در نتیجه كاهش زمان اشاعه اطلاعات و ایفای نقش بارز در حفظ آثار و میراث فرهنگی اقوام مختلف اشاره داشت.

 

مهندس یحیی عیوضی، افزود: همزمان با هفته کتاب، کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی قم با موضوعات متنوع حوزه علوم اسلامی بروزرسانی شد و آمار منابع دیجیتالی موجود در آن، به بیش از 100 هزار رکورد رسید.

از جمله آثار جدید می‌توان به اعلام، «القرآن» از دایره المعارف قرآن کریم  در 3 جلد، پرسمان های قرآنی، مجموعه مقالات همايش سيره و زمانه امام جواد(ع) و همايش سيره و زمانه امام کاظم(ع) اشاره نمود.

فایل کتب پژوهشگاه، علاوه بر قرار گرفتن  20 صفحه ابتدای آن در سایت کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی قم به واحد نشر دیجیتال پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی جهت قرار گرفتن در نرم افزار پژوهان ارسال گردیده تا مورد استفاده همگان قرار گیرد.

 

گفتنی است روش دسترسی نیز از طریق سایت مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی به آدرس www.islamicdoc.org و یا آدرس مستقیم www.dl.islamicdoc.org بوده، و کانال تلگرامی کتابخانه دیجیتالی مرکز اطلاعات و مدارک اسلامی نیز با آدرس https://telegram.me/dl_islamicdoc_com و آدرس کوتاه @dl_islamicdoc_com جهت اطلاع رسانی برخط این سامانه، فعالیت دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: