کد خبر: 27212
تاریخ انتشار: جمعه, 15 بهمن 1395 - 21:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بیانیه انجمن مدرسان کتابداری آمریکا در مخالفت با فرمان ترامپ

منبع : لیزنا
انجمن مدرسان کتابداری آمریکا بیانه‌ای در مخالفت با سیاست‌های جدید رئیس جمهوری این کشور در مورد منع ورود شهروندانی از کشورهایی خاص به ایالات متحده امریکا منتشر کرد.
بیانیه انجمن مدرسان کتابداری آمریکا در مخالفت با فرمان ترامپ

به گزارش لیزنا، هیات مدیره انجمن مدرسان کتابداری (American Library & Information Science Education - ALISE) مستقر در شهر سیاتل ایالت واشینگتن، بیانیه زیر را در مورد فرمان اجرائی اخیر رئیس جمهوری در مورد منع ورود شهروندانی از کشورهایی خاص به ایالات متحده امریکا صادر کرده است:

«با توجه به فرمان اجرائی اخیر رئیس جمهوری ایالات متحده در راستای منع ورود شهروندانی از کشورهایی با جمعیت اکثرا مسلمان به ایالات متحده، ‌انجمن مدرسان کتابداری و اطلاع‌رسانی (ALISE) یک بار دیگر بر حمایت قاطع و تزلزل ناپذیر خود از تنوع دیدگاه‌ها و نگاه فراملی به آموزش، صرفنظر از تبار و کشور مبدا افراد و به نمایندگی از حرفه‌مندان کتابداری و اطلاع‌رسانی ایالات متحده تاکید می‌کنیم. ما جامعه‌ای جهانی از دانشجویان، متخصصان و حرفه‌مندان، مدرسان و دانشگاهیان هستیم که منافع جوامع را با دانش،‌تجربه و دیدگاه‌ها و نظریه‌هایمان تامین می‌کنیم. ما پشتیبانی خود از همکاران خود در حوزه علوم کتابداری و اطلاعاع‌رسانی در  همه کشورهایی که تحت تاثیر این فرمان قرار می‌گیرند را یک بار دیگر تکرار می‌کنیم و بر حمایت قاطع و تزلزل‌ناپذیر خود از تنوع دیدگاه‌ها و نگاه فراملی به آموزش، صرفنظر از تبار و کشور مبدا افراد و به نمایندگی از حرفه‌مندان کتابداری و اطلاع‌رسانی ایالات متحده تاکید می‌کنیم. ما جامعه‌ای جهانی از دانشجویان، متخصصان و حرفه‌مندان، مدرسان و دانشگاهیان هستیم که منافع جوامع را با دانش،‌ تجربه و دیدگاه‌ها و نظریه‌هایمان تامین می‌کنیم. ما پشتیبانی خود از همکاران خود در حوزه علوم کتابداری و اطلاع‌رسانی در  همه کشورهایی که تحت تاثیر این فرمان قرار می‌گیرند را یک بار دیگر تکرار می‌کنیم.»

برچسب ها :
رحمان
|
Iran
|
1395/11/20 - 10:54
0
0
بیانیه این انجمن علمی فرهنگی نشان داد که دانش آموختگان این رشته و حرفه در هر جایی از این دنیا که هستند به سوگند خود پایبند و جهانی می اندیشند. بازهم خدا خیرشان بده در اون فضا چنین بیانیه ای داده اند.
یاسمن
|
Iran
|
1395/11/16 - 11:36
0
0
با سلام
بیانیه ای بسیار زیبا وباعث دلگرمی است ، هزاران آفرین به این نهاد فرهیخته که چنین موضع گیری انسانی کرده است.
پاسخ ها
چه فایده
| Iran |
1395/11/17 - 08:20
اثرگذاریش توآمریکا شبیه به انجمن کتابداری ماست
تقریباهیچ
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: