کد خبر: 27736
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 12 اسفند 1395 - 16:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

به مناسبت هفتمین سالگرد لیزنا

به جرأت می توان گفت لیزنا در صدر رسانه‌های جامعه علم اطلاعات است

منبع : لیزنا
عبدالحسین فرج پهلو: به جرأت می توان گفت لیزنا در صدر رسانه های فرهنگی ـ تخصصی موجود برای جامعه علم اطلاعات و دانش شناسی قرار دارد.
به جرأت می توان گفت لیزنا در صدر رسانه‌های جامعه علم اطلاعات است

 به گزارش لیزنا، دکتر عبدالحسین فرج پهلو، استاد علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید چمران اهواز  و رئیس کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی به مناسبت هفتمین سالگرد لیزنا پیامی برای این رسانه ارسال کرده است.

 متن پیام به شرح زیر است:

به نام آنکه جان را فکرت آموخت

با سلام و احترام به همه خوانندگان گرامی،

در این ایام، لیزنا وارد هفتمین سال فعالیت خود در جامعه کتابداری و اطلاع رسانی کشور می­‌شود. هفت سالی که با فراز و فرودها همراه بوده و در طول این زمان رسیده است به جایی که امروزه به جرأت می توان گفت در صدر رسانه های فرهنگی ـ تخصصی موجود برای جامعه علم اطلاعات و دانش شناسی قرار دارد. مطمئن نیستم که در رابطه با اثربخشی و میزان تأثیر گذاری لیزنا بر جامعه کتابداری و اطلاع رسانی کشور تحقیق علمی جامعی صورت گرفته باشد یا نه، اما شواهد و مشاهدات نشان می­‌دهد که این رسانه با مقبولیت عامی که خصوصا بین اهالی رشته پیدا کرده است، هم از طریق انتشار اخبار رویدادها، و هم از راه انتشار نظرات و آراء صاحب‌نظران این حوزه  می­‌تواند نقش موثری در به روز نگه داشتن آگاهی‌­های اعضای این جامعه، و نیز تضارب آراء ایفا نماید. بدیهی است که هردو این نقش‌ها می توانند زمینه ساز رشد و تعالی فرهنگ و اطلاعات این جامعه بوده و در آن سهم داشته باشند. از این لحاظ، لیزنا جایگاه مبارکی دارد که شایان تقدیر است. اما همین شرایط قطعاً مسئولیت لیزنا را سنگین­‌تر می­‌کند.

به عنوان یک دوست لازم می­‌دانم از باب همراهی و همدلی، تذکری دوستانه دهم: اکنون از لیزنا انتظار می­‌رود که جایگاه مقدس رسانه­‌ای مستقلی را که به اعتبار "رسانه" بودن خود به دست آورده است، و مسئولیت سنگینی را برایش به همراه آورده است، همچنان محفوظ نگه دارد. تردیدی نیست که مسئول و سردبیر محترم لیزنا خود بهتر از هرکس دیگری می­‌دانند که جامعه مخاطب حق دارد که از لیزنا انتظار داشته باشد به عنوان یک رسانه آزاد و مستقل تخصصی به هیج نهاد و منبعی وابستگی نداشته باشد تا بتواند زبان گویای آنان باشد و اطمینان خوانندگان و مراجعان خود را نگه دارد. البته با توجه به توان و همتی که در دست اندرکاران لیزنا به ویژه سردبیر محترم آن سراغ دارم، مطمئن هستم که می‌­توانند با شایستگی هرچه تمام‌تر این کشتی را که مانند هر رسانه جمعی دیگری در میان امواج متلاطم دریای رویدادها و نقد و نظرها به راه خود می رود، کماکان به سوی سر منزل مقصود هدایت کنند.

در پایان، ضمن قدردانی از زحمات کلیه دست اندرکاران لیزنا، هفتمین سالگرد آغاز فعالیت این رسانه علمی ـ فرهنگی را به این عزیزان تبریک گفته و تداوم حیات موفقیت آمیز آن را از خداوند متعال خواستارم.

عبدالحسین فرج پهلو

استاد علم اطلاعات و دانش شناسی 

دانشگاه شهید چمران اهواز

 و رئیس کمیته برنامه ریزی علم اطلاعات و دانش شناسی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: