کد خبر: 2795
تاریخ انتشار: یکشنبه, 07 شهریور 1389 - 15:45

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

قصه هاي مجيد، از پربازديدترين هاي كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان ايران

پايگاه كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان ايران از نيمه دوم مرداد ماه 1389 ثبت آمار منابع و ميزان بازديدها را آغاز كرده است و پر بازديدترين هاي اين كتابخانه طي دو هفته اخير اعلام شده است.

به گزارش پايگاه خبري كتابداري و اطلاع رساني ايران (ليزنا)، پايگاه كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان ايران از نيمه دوم مرداد ماه 1389 ثبت آمار منابع و ميزان بازديدها را آغاز كرده است.

اين گزارش مي افزايد: در اين مدت قصه هاي مجيد نوشته هوشنگ مرادي كرماني از انتشارات معين با ثبت 80 بازديد بيشتر از ساير كتاب ها مورد مشاهده قرار گرفته است.

اولين دايره المعارف بدن انسان نوشته ريچارد والكر و ترجمه دكتر سپيده نورگستر از موسسه انتشاراتي تيمورزاده- نشر طبيب دومين كتاب پربازديد دو هفته اخير است و پس از آن نخستين شماره مجله سروش كودكان بيشترين بازديد را داشته است.

پايگاه كتابخانه ملي كودكان و نوجوانان ايران در نظر دارد در آينده اي نزديك فهرست اعضاي فعال كتابخانه را نيز معرفي كند.

اعضاي فعال كتابخانه افرادي هستند كه علاوه بر بازديد از كتاب ها در نظردهي كتاب ها فعالانه مشاركت كرده اند.

جزئيات اين طرح متعاقبا اعلام خواهد شد.

گفتني است،كتابخانه ملي مجازي كودكان و نوجوانان ايران از ارديبهشت ماه سال جاري فعاليت خود را يه نشاني اينترنتي www.ketabkhanekoodak.ir آغاز کرده است.

کاربران می توانند از طریق ثبت نام در کتابخانه شخصی و با در اختیار داشتن نام کاربری و کلمه عبور، از امکانات این کتابخانه شخصی استفاده نمایند. از جمله امکانات کتابخانه شخصی می توان به بازگشت به آخرین صفحه کتاب مورد مطالعه کاربر، ذخیره سازی کتابهای مورد علاقه، دسترسی به کتابخانه شخصی از طریق اینترنت اشاره کرد.

از دیگر امکانات این کتابخانه می توان به کتابخوانی موضوعی و جستجوی کتاب های مورد نظر، کتابهای برگزیده، بچه خوانی ها (شامل کتاب و مجله)، ایران شناسی، و اخبار کتاب اشاره کرد. امکان ایجاد کتابخانه شخصی مجازی بر روی وب سایت کتابخانه ملی کودکان و نوجوانان ایران وجود دارد. کاربران این کتابخانه شامل دو گروه کودکان و نوجوانان و علاقه مندان به حوزه ادبیات کودک و نوجوان می توانند کتابخانه شخصی مورد نظر خود را ایجاد و شخصی سازی نمایند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: