کد خبر: 28497
تاریخ انتشار: دوشنبه, 18 ارديبهشت 1396 - 11:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نشست BIBFRAME برگزار شد

منبع : لیزنا
نشست BIBFRAME ، اولین نشست تخصصی ادکا در سی امین نمایشگاه بین المللی کتاب تهران برگزار شد.
نشست BIBFRAME  برگزار شد

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام اتحادیه انجمن‌های علمی- دانشجویی علم‌اطلاعات و دانش شناسی ایران (ادکا)، این انجمن اولین نشست تخصصی خود در نمایشگاه کتاب تهران  با عنوان «بیب فریم» BIBFRAME  را با همکاری کتابخانه مرکزی، مرکز نشر و اسناد دانشگاه شهید بهشتی برگزار کرد.

این نشست در روز شنبه 16 اردیبهشت ماه به مناسبت سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران از ساعت 16 الی 18 در غرفه ادکا  با حضور جمعی از دانشجویان  و اساتید رشته برگزار شد.

اساتید حاضر در این پنل محسن حاجی زین‌العابدینی، استادیار گروه علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شهید بهشتی و رییس کتابخانه مرکزی این دانشگاه  و  ملیحه درخوش، دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه فردوسی مشهد و مسئول بخش فهرست نویسی کتابخانه مرکزی دانشگاه تهران بودند.

اساتید پنل در ابتدا  با بیان اینکه با توجه به گذر رمان و تغییر رویکردهای کتابخانه‌ای در قرن 21، کتابخانه کنگره در سال 2012 تصمیم به جایگزینی BIBFRAME  با مارک کرد به تاریخچه تولبد BIBFRAMRe  اشاره کردند.

طرح  BIBFRAMEرا به علت قابلیت در پاسخ به مشکلات مدیریت داده و ذخیره داده‌های کتابخانه‌ای می توان یک  ایده مفهمومی در نظر گرفت. اساتید پنل این طرح و قابلیت‌های آن را به طور کامل تشریح کردند و نشست تخصصی BIBFRAME  با پرسش و پاسخ حاضران در جمع به پایان رسید.

در پایان نشست زهرا اسلامی(نائب دبیر ادکا) به همراه مهران محمدپور از اعضای هیات مدیره ادکای دهم به مصاحبه جانبی با اساتید پنل پرداختند. مستند مذکور را میتوانید از لینک ارسالی دریافت نمایید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: