برنده جایزه فیلم کوتاه کتابخانه های شهری ایفلا+فیلم

به گزارش لیزنا، فیلم کوتاه «Profumo di latte, di musica e parole » ساخته کتابخانه ای از رم ایتالیا با عنوان «Biblioteca Casa dei Bimbi, Sistema Biblioteche Centri Culturali » برنده جایزه فیلم کوتاه کتابخانه های شهری ایفلا شد.

این فیلم مصاحبه ای است از یک خانم باردار که شیوه ساخت یک کتاب لمسی برای کودک در راهش را توضیح می دهد. او این کتاب را در کتابخانه ساخته است. و در این فیلم، درباره هر صفحه از کتابش توضیح می دهد. اینکه از چه پارچه ای استفاده یا چگونه آن را دوخته و قلاب بافی کرده است. او همچنین درباره معانی تصاویر و منبع آنها توضیح می دهد.

این فیلم به خوبی بیان می کند که کتابخانه چه جایگاه مهمی در زندگی این خانم در طول دوره بارداری وی دارد و او اظهار می کند که اوقات خوشی را از زندگی اش در این کتابخانه سپری نموده است.

لازم به ذکر است، دبیرخانه این مسابقه 31 فیلم کوتاه را از نقاط مختلف اروپا، آمریکای شمالی و جنوبی و استرالیا دریافت کرده بود. 17 فیلم کوتاه از بین آنها انتخاب شد زیرا به فضای کتابخانه های عمومی شهری تأکید داشتند. همچنین این فیلم ها به زبان انگلیسی ساخته شده یا دارای زیرنویس انگلیسی بودند. سپس این 17 فیلم منتخب، در کنفرانس کتابخانه های شهری ایفلا که چهارم می در مونترال کانادا برگزار شد، توسط 37 کتابدار مورد ارزیابی قرار گرفتند و با جمع بندی آرا این فیلم به عنوان برنده انتخاب شد.

جایزه این فیلم کوتاه در کنگره ایفلا 2017 در لهستان به برنده اعطا خواهد شد.

گفتنی است، کنگره جهانی ایفلا ۲۰۱۷ در روزهای ۱۹ تا ۲۵ آگوست ۲۰۱۷ با شعار «کتابخانه‌ها. همبستگی. جامعه» در شهر وروتسواف لهستان برگزار خواهد شد.