کد خبر: 34151
تاریخ انتشار: سه شنبه, 04 ارديبهشت 1397 - 11:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

تاکید دبیرکل ایفلا بر نقش کتابخانه ها در پایتخت جهانی کتاب

منبع : لیزنا
شهر آتن، پایتخت کشور یونان به عنوان پایتخت جهانی کتاب یونسکو انتخاب شد.
تاکید دبیرکل ایفلا بر نقش کتابخانه ها در پایتخت جهانی کتاب

به گزارش لیزنا، جرالد لیتنر، دبیر کل فدراسیون بین‌المللی انجمن‌ها و مؤسسات کتابداری (ایفلا) در مراسم آغاز به کار این پایتخت به نمایندگی از جامعه جهانی کتابداری حضور داشت و به استقبال رویدادهایی که توسط سامان‌دهندگان و کنگره ایفلا که قرار است در اوت 2019 در آتن برگزار شود، رفت.

این شهر نقش پایتخت جهانی کتاب را از کوناکری گینه گرفت. این مقام یک موقعیت پربار برای ایجاد آگاهی بیشتر از مجموعه کارهای کتابخانه‌های ساکن و مهمان را می‌دهد. ایفلا به عنوان عضو هیئت داوری که پیشنهادهای نامزدهای پایتخت جهانی کتاب را انجام می‌دهد، نقشی مهم در حمایت از نامزدهایی که به کتابخانه‌ها اهمیت می‌دهند دارد.

برای دوازده ماه آینده، آتن مرکز برنامه‌ها و رویدادهایی خواهد بود که کتاب، نویسندگان و تاثیر آنها بر جامعه را ارج می‌دهد. کتابخانه‌ها به عنوان پاسداران، محافظان و ترویج‌کنندگان کتاب‌ها، قلب این تجلیل‌ها هستند.

با تمرکز کار کتابخانه‌ها بر ارائه خدمات عالی به جامعه به جای فستیوال‌ها و جوایز، این یک موقعیت است برای اطمینان داشتن به اینکه همگان، بدون در نظر گرفتن نقشی که در جامعه ایفا می‌کنند، متوجه اهمیت کتابخانه‌ها و نیاز به در نظر گفتن قوانین و منابع لازم برای انجام کارهایشان هستند.

دبیرکل ایفلا گفت: به نمایندگی از حوزه جهانی کتابخانه‌ها، من به آتن که به عنوان پایتخت جهانی کتاب انتخاب شده است تبریک می‌گویم. آتن مرکز یادگیری و خلاقیت برای هزار سال است و این کتابخانه‌ها نقشی حیاتی در دسترسی برای همگان را ایفا می‌کنند. من مطمئن هستم که این سال پیش رو و سپس کنگره کتابداری و اطلاع‌رسانی در سال 2019 قدرت و خلاقیت کتابخانه‌ها در رسیدن به اهدافشان را به نمایش می‌گذارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: