کد خبر: 34849
تاریخ انتشار: شنبه, 12 خرداد 1397 - 12:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کارگاه بین‌المللی «عصر نوین فناوری‌های کوانتومی» در دانشگاه علامه برگزار شد

منبع : لیزنا
 کارگاه بین‌المللی «عصر نوین فناوری‌های کوانتومی»  با حضور اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در کتابخانه دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد.
 کارگاه بین‌المللی «عصر نوین فناوری‌های کوانتومی» در دانشگاه علامه برگزار شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام کتابخانه مرکزی دانشگاه علامه طباطبایی، کارگاه بینالمللی «عصر نوین فناوریهای کوانتومی»، با تدریس عفیف صدیقی، متخصص فیزیک مزوسکوپیک از دانشگاه معمارسنان ترکیه و دارنده جوایز متعدد بین المللی و با همکاری آقای حامد صابری، محقق فناوری کوانتومی از دانشگاه پالاسکی جمهوری چک،  روزهای یکشنبه و دوشنبه، 23 و ۲۴ اردیبهشت ماه (به مدت 10 ساعت) در سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد دانشگاه برگزار شد.

 در این کارگاه که اعضای هیئت علمی، کتابداران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی حضور داشتند،  در بخش نخست به بررسی تفاوتهای اطلاعات ودانش، چگونگی تولید دانش جدید بدون پردازش اطلاعات، روشهای انتقال اطلاعات و سیر تحول وسایل ارتباطی بشر از جامعه ابتدایی پرداخته شد. در ادامه و با ورود به بحث کوانتوم، دو مبحث فیزیک کلاسیک و فیزیک کوانتوم مورد قیاس واقع شدند. ارتباط بین فیزیک و هنر از دیگر مباحث مطرح شده در این کارگاه دو روزه بود. پرسش و پاسخ، بخش پایانی کارگاه مذکور بود.

لازم به ذکر است، افزون بر  برگزاری کارگاه یادشده،  نشستهای تخصصی متعددی با حضور عفیف صدیقی، حامد صابری، اعضای گروه علم اطلاعات و دانششناسی دانشگاه، و رئیس و کارشناسان کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برگزار شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: