کد خبر: 37159
تاریخ انتشار: سه شنبه, 27 شهریور 1397 - 12:35

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

برگزاری نمایشگاه محرم در موزه و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی

منبع : لیزنا
موزه و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی در راستای گرامیداشت ایام محرم، "تاسوعا و عاشورای حسینی" نمایشگاهی از تابلوهای نقاشی پشت شیشه و آئینه، و نقاشی خط مرتبط با موضوعیت این ایام را برپا کرده است.
برگزاری نمایشگاه محرم در موزه و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی

به گزارش لیزنا، شمایل نگاری مذهبی و خطاطی پشت آیینه و شیشه از هنرهایی است که در اواخر عصر زندیه و آغاز قاجار با حضور کسانی چون سید کاظم شیرازی، آقاصادق، آقا مهرعلی و برخی دیگر از شمایل نگاران درباری به اوج رسید. این هنر که در دوران صفوی از ونیز ایتالیا وارد ایران شد در دوران‌های بعدی با بومی سازی به نماد نقاشی مذهبی ایران تبدیل شد. هنرمندان ایرانی علاوه بر نقاشی به خطاطی به این روش نیز روی آوردند که نتیجه آن آثار ارزشمندی است که در بسیاری از مجموعه‌های دولتی و خصوصی نگهداری می‌شود.

آثار حاضر در نمایشگاه از میان تابلوهای آرشیو مرکزی موزه و مرکز اسناد دانشگاه شهید بهشتی گزینش و برای نخستین بار به نمایش در می‌آید.

نمایشگاه مذکور  به مدت یک هفته از تاریخ سه‌شنبه مورخ 27 شهریورماه الی چهارشنبه 4 مهرماه از ساعت 10 الی 12 صبح در اتاق موزه واقع در طبقه اول کتابخانه مرکزی و مرکز اسناد برپا است.

در این موزه به غیر از نمایشگاه مناسبتی ذکر شده، از تابلوها و نوشته‌ها و وسایل ارزشمند اهدایی و وقفی به موزه و مرکز اسناد نیز می‌توان بازدید کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: