کد خبر: 37751
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 30 آبان 1397 - 10:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

فراخوان دور سوم آمار کتابخانه‌ها آغاز شد

منبع : روابط عمومی ایرانداک
فراخوان دور سوم آمار کتابخانه‌ها برای سال تحصیلی 97-1396 از 23 آبان ماه آغاز شد.
فراخوان دور سوم آمار کتابخانه‌ها آغاز شد

به گزارش لیزنا، فراخوان دور سوم آمار کتابخانه‌ها برای سال تحصیلی 97-1396 از 23 آبان ماه آغاز شد.

کتابخانه‌ها برای همکاری در این فراخوان به سامانه آک به نشانی ak.irandoc.ac.ir مراجعه و با نام کاربری و رمز عبور اطلاعات خواسته شده را تکمیل کنند. همچنین آن دسته از کتابخانه‌هایی که متقاضی شرکت در این فراخوان هستند، می‌توانند نماینده موسسه را با درخواست رسمی رئیس یا معاون پژوهشی موسسه به ایرانداک معرفی کنند.

گفتنی است سامانه آمار کتابخانه‌ها (آک) نخستین سامانه پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) است که آمار را در چارچوب سياست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی ایران و مناطق ده‌گانه آن نیز در دسترس کاربران می‌گذارد.

این سامانه با کاربرد فناوری اطلاعات برای گردآوری و گزارش آمار کتابخانه‌ها با کارکردی دو سویه راه‌اندازی شده است. این سامانه آمار و اطلاعاتی را از کتابخانه‌ها به کاربران ارائه می‌کند که بر پایه آن بتوانند از خدمات کتابخانه‌ها بهره‌برداری بهتری کنند. کاربران می‌توانند با جست‌وجوی کتابخانه‌ها بر پایه فیلدهای گوناگون و همچنین فیلترهای چندگانه به اطلاعات آنها دست یابند و برای مراجعه به هر یک از آنها تصمیم بگیرند. ‌این سامانه از سوی دیگر، آماری را از وضعیت روز کتابخانه‌ها و روند آنها در سال‌های گوناگون در زمینه‌های نیروی انسانی، زیرساخت، مجموعه، اعتبارات،‌ و خدمات برای سیاست‌گذاران فراهم می‌سازد. سیاست‌گذاران می‌توانند از این اطلاعات برای تصمیم‌گیری درباره تخصیص منابع یا ارزیابی بهره برند.

افزون بر پنج حوزه اصلی نیروی انسانی، زیرساخت، مجموعه، اعتبارات،‌ و خدمات که آمار آنها در دسترس عموم هستند، زیرفیلدهای گوناگون این حوزه‌ها به شکل گزارش‌های مدیریتی قابل بهره‌برداری است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: