کد خبر: 38932
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 09 اسفند 1397 - 09:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

انجمن کتابداری فارس «شبکه های اجتماعی و خانواده» را بررسی کرد

منبع : روابط عمومی انجمن کتابداری شاخه فارس
چهارمین نشست تخصصی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران- شاخه فارس پنجشنبه، دوم اسفندماه  برگزار شد.
انجمن کتابداری فارس «شبکه های اجتماعی و خانواده» را بررسی کرد

به گزارش لیزنا، انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران ـ شاخه فارس به منظور آگاهی و آشنایی خانواده ها به فضای مجازی انکار ناپذیر و قابل دسترس  و همچنین استفاده معقول و سالم از این فرصت،  با همکاری مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس، اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس، چهارمین نشست تخصصی خود را روز پنجشنبه دوم اسفندماه 1397 با عنوان «شبکه های اجتماعی و خانواده» در سالن سرای سخن مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس برگزار کرد.

در این نشست پس از قرائت قرآن، قانع، رئیس هیئت مدیره انجمن ضمن عرض خوش آمدگویی به حضار اهداف این نشست را آگاهی بخشی خانواده ها نسبت به شبکه های اجتماعی و فرصت ها و تهدید های آن عنولن کرد. سپس پنل تخصصی به دبیری حسن مقدس زاده و با حضور سرهنگ بهمنی از پلیس فتا، کامیابی متخصص امنیت شبکه از دانشگاه شیراز و کشاورز، روانشناس و پژوهشگر حوزه آسیب های اجتماعی برگزار و مسائل مربوطه را به بحث گذاشته شد.

ابتدا اعضای پنل هر کدام به طرح مسئله پرداخته و بیشتر سعی نمودند تا شرکت کنندگان را با فرصت ها و چالش های شبکه های اجتماعی آگاه نمایند و پس از آن پنل به صورت پرسش و پاسخ و با مشارکت پرشور شرکت کنندگان ادامه یافت.

در این نشست در خصوص استفاده از شبکه های اجتماعی اتفاق نظر وجود داشت. اما این موضوع مورد بحث قرار گرفت که در زندگی اجتماعی انسان با فرصت ها و چالش هایی روبرو است که مصادیق آن را می توان در فضای مجازی نیز پیدا کرد. از این رو موضوع فرهنگ و فرهنگ سازی در استفاده از فناوری های نوین اطلاعاتی و ارتباطی به طور اعم و شبکه های اجتماعی به طور اخص مورد تأکید قرار گرفت. از طرفی خانواده به عنوان نهاد پایه و اصلی در چگونگی استفاده از این شبکه ها مورد توجه سخنرانان و شرکت کنندگان بود. در این رابطه مسئله مهم میزان سواد اطلاعاتی و سواد رسانه ای والدین و به طور کلی میزان آشنایی آنان با فضای مجازی بودکه نیاز به آموزش در این زمینه به عنوان ضرورت آنی در تعاملات فضای مجازی تشخیص داده شد.موضوعات مطروحه در این نشست دو ساعته بسیار مورد توجه شرکت کنندگان قرار گرفت به گونه ای که رضایت بسیار بالایی از مباحث بود و تقاضای ادامه اینگونه نشست ها از سوی انجمن داشتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: