کد خبر: 39018
تاریخ انتشار: یکشنبه, 12 اسفند 1397 - 23:44

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پیام امیر رضا اصنافی برای نهمین سالگرد تاسیس لیزنا

لیزنا مقتدرترین و جامعترین پایگاه خبری حوزه کتابداری است

منبع : لیزنا
امیر رضا اصنافی
لیزنا مقتدرترین و جامعترین پایگاه خبری حوزه کتابداری است

امیر رضا اصنافی، استادیار گروه کتابداری دانشگاه شهید بهشتی در پیام خود به مناسبت نهمین سالگرد تاسیس لیزنا گفت: در اسفند ماه 9 سال پیش بود که به همراه خانم فردحسینی و چند نفر دیگر در دفتر آقای عمرانی جمع شدیم تا لیزنا راه اندازی شود. قبل از آن هم زمزمه هایی وجود داشت  در این مورد که رشته ما نیازمند یک خبرگزاری رسمی است تا رویدادها و اخبار آن را به طور خاص پوشش دهد. خبرگزاری در حوزه کتاب فعالیت می‌کرد اما رسانه‌ای برای حوزه کتابداری وجود نداشت. آن روز پایه ایجاد خبرگزاری کتابداری و اطلاع رسانی ایران گذاشته شد.

 با توجه به اینکه در حوزه اجرایی تیمی کاملا مسلط و علاقه‌مند سوار بر لیزنا بود انتظاری جز این نمی رفت که بتواند در طی این سال ها در حوزه انعکاس اخبار رشته ما به خوبی فعالیت کند. شاید در اوایل راه اندازی لیزنا مسیر کمی ناشناخته بود اما لیزنا در ادامه توانست مسیر خود را باز کند و خود را به عنوان یک خبرگزاری رسمی در کشور معرفی نماید.

در حال حاضر لیزنا  رسانه ای است که به عنوان مقتدرترین و جامعترین پایگاه خبری در حوزه رویدادهای کتابداری فعالیت می کنند. ما نیز همیشه به دانشجویان توصیه می کنیم که اگر می‌خواهند از اتفاقاتی که در اطرافشان رخ می‌دهد اطلاع یابند، گروه های بحث کتابداری و همینطور خبرگزاری لیزنا را دنبال کنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: