کد خبر: 39816
تاریخ انتشار: سه شنبه, 21 خرداد 1398 - 09:53

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

پریسا پاسیار، عضو اصلی «کمیته نشریات و پیایندهای ایفلا» شد

منبع : لیزنا
پریسا پاسیار، بازرس انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران و کارشناس پژوهش سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران، برای دوره زمانی 2019-2023 به عنوان "عضو اصلی کمیته نشریات و پیایندهای ایفلا" انتخاب شد.
پریسا پاسیار، عضو اصلی «کمیته نشریات و پیایندهای ایفلا» شد

 به گزارش لیزنا، پریسا پاسیار از سال 2017 با گروه علاقه مندی "تاریخ کتابخانه های ایفلا" همکاری دارد و در سال 2018 به عنوان داوطلب با کنگره جهانی ایفلا همکاری داشته است.

کمیته دائمی نشریات و پیایندهای «ایفلا» بر طیف گسترده ای از موضوع های ارتباط علمی متمرکز است. مباحث این کمیته بر دسترسی آزاد، واسپارگاه ها، الگوهای نشر، التمریکس و سنجه های دیگر، داده کاوی و متن کاوی، استانداردهای کتابشناختی، همکاری های کتابخانه های ملی و بین المللی، دسترس پذیری، حفاظت و آرشیو، مدیریت و توسعه مجموعه، مسائل قیمت گذاری، حق مولف، ارتباط با ناشران، تامین کنندگان منابع و سایر نهادها، تاثیرتوسعه فناوری در روند کسب و کار منابع پیایندی تاکید دارد.

مدیریت همه بخش های «ایفلا» بر عهده کمیته های دائمی است. ساختار کمیته دائمی شامل رئیس و  دبیر کمیته، هماهنگ کننده، اعضای اصلی و اعضای مکاتبه ای است.

فرایند داوطلب شدن و رای گیری برای انتخاب اعضای جدید هر دو سال یک باراز طریق فراخوان در وب سایت «ایفلا»  صورت می گیرد و انتخاب اعضا بر مبنای  توانایی و قابلیت های داوطلبان است. اعضای اصلی کمیته دائمی موظفند در نشست هایی که در زمان برگزاری «ایفلا» برگزار می شود، شرکت کنند؛ در برنامه ریزی ها مشارکت داشته باشند و درصورت عدم حضور دلایل و توضیح منطقی ارائه دهند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: