کد خبر: 39899
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 06 تیر 1398 - 19:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها ممنوع شد

منبع : پایگاه اطلاع رسانی وزارت علوم
با دستور معاون آموزشی وزارت علوم، از این پس چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و گزارش‌های درسی در همه مقاطع و رشته‌ها ممنوع خواهد بود.
چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها ممنوع شد

 به گزارش لیزتا، دکتر مجتبی شریعتی نیاسر معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با ابلاغ بخشنامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور از آنان خواست تا از سال تحصیلی آینده نسبت به حذف و ممنوع ساختن چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها و موارد مشابه اقدام کنند.

در متن بخشنامه یادشده آمده است:

«در راستای سیاست‌های دولت محترم و با توجه به نامه شماره 97/100/45423 مورخ 97/11/11 معاون محترم رئیس جمهور و رییس سازمان محیط زیست و نیز با عنایت به عزم دستگاه آموزش عالی در کاهش هزینه‌ها، صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و دستیابی به اهداف برنامه مدیریت سبز و همچنین با توجه به نقش آموزش عالی در بهینه‌سازی رفتارهای صحیح در جامعه، لازم است کلیه دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی از سال تحصیلی آینده نسبت به حذف و ممنوع نمودن چاپ کاغذی پایان‌نامه‌ها/رساله‌ها، گزارش‌های علمی، گزارش‌های درسی و یا تکالیف آموزشی رایج در همه مقاطع و رشته‌ها اقدام کنند. شایان ذکر است، تشخیص موارد استثناء (مصادیقی که امکان نشرِ الکترونیکی آن وجود ندارد) بر عهده دانشگاه خواهد بود.»

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: