کد خبر: 40099
تاریخ انتشار: دوشنبه, 28 مرداد 1398 - 18:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

شانزدهمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری ایران -شاخه فارس برگزار شد

شانزدهمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران - شاخه فارس  روز پنجشنبه مورخ 24 مرداد 1398 در دفتر انجمن واقع در مرکز اسناد و کتابخانه ملی فارس با حضور اعضای هیات مدیره برگزار شد.  
شانزدهمین جلسه هیئت مدیره دوره پنجم انجمن کتابداری ایران -شاخه فارس برگزار شد

به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژادخالصی مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن کتابداری شاخه فارس با اعلام این خبر افزود: در این جلسه ضمن بحث و تبادل نظر در خصوص موارد زیر تصمیم گیری شد:

1.     نظر به هدفمند بودن دورهمی های کتابدارانه، تصمیم گرفته شد که برنامه دورهمی کتابدارانه با محوریت کودک و نوجوان به همراه برنامه های جانبی در اوایل شهریورماه در یکی از پارک های شیراز برگزار گردد. مطابق تصمیم اتخاذ شده دورهمی های کتابدارانه برای ترویج و توسعه فرهنگ مطالعه در فضاهای عمومی از جمله پارک ها، فرهنگسراها، کتابفروشی ها و کافه کتاب ها انجام می پذیرد.

2.    کلیت مشارکت و همکاری انجمن کتابداری شاخه فارس و انتشارات فرهنگ و هنر در زمینه برگزاری کارگاه های آموزشی رمان کودکان و مصور سازی مورد تصویب قرار گرفت.

3.    به منظور عملیاتی شدن مشارکت و همکاری انجمن کتابداری شاخه فارس با انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز مقرر گردید در اواخر شهریورماه جلسه ای با حضور مسئولین انجمن دانشجویی در دفتر انجمن برگزار شود.

4.     از دستاوردهای سفر استان کهگیلویه و بویراحمد انتخاب رابطین انجمن در ادارات کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اداره کل کتابخانه های عمومی این استان بود که به سمع و نظر هیئت مدیره رسانده شد.

5.    پیشنهاد امیراکتاب به منظور همکاری انجمن در نقد و بررسی کتاب ها و خلاصه نویسی آنها برای قرار دادن آنها در وبگاه امیرا کتاب مورد بررسی قرار گرفت و با کلیت موضوع موافقت شد و مقرر گردید چگونگی همکاری توسط یک کارگروهی مورد بررسی دقیق تر قرار دهد.  

6.     تمدید قرارداد انجمن شاخه فارس با مجتمع فرهنگی ـ رفاهی دانشگاه شیراز به منظور ارائه خدمات به اعضای انجمن مصوب شد.

7.    تعیین تقویم زمانبندی نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی انجمن شاخه فارس برای سال تحصیلی1399-1398 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به شرح جدول زیر مصوب شد.

 

 

ردیف

عنوان

زمان

1

نشست با دانشجویان جدیدالورود رشته علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه شیراز

مهر ماه

2

کارگاه آموزشی سواد نوشتاری

مهر ماه

3

نشست تخصصی هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار با موضوع تعریف مطالعه و تقدیر از کتابداران برگزیده چهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان

آبان ماه

4

کارگاه آموزشی کتابدار داده

آبان ماه

5

نشست تخصصی هفته پژوهش و فناوری با موضوع  اخلاق پژوهش و انجمن های علمی  و تقدیر از پژوهشگران برتر رشته درچهار استان فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد و هرمزگان 

آذر ماه

6

کارگاه آموزشی (عملی) مقاله نویسی

آذر ماه

7

کارگاه آموزشی (عملی) چگونگی داوری مقاله های علمی

دی ماه

8

کارگاه آموزشی (عملی) تکنیک های شبکه های اجتماعی

بهمن ماه

9

کارگاه آموزشی (عملی) آشنایی با شبکه های اجتماعی علمی و حرفه ای

اسفند ماه

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: