انجمن کتابداری ایران - شاخه فارس پیشنهاد داد:
بازدید دانش آموزان شیرازی ازکتابخانه های شهر شیراز

 به گزارش لیزنا، زهرا شاه نظرنژادخالصی مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی انجمن کتابداری شاخه فارس با اعلام این خبر افزود: در راستای اهداف و فعالیت های انجمن کتابداری و عملیاتی کردن اهداف به منظور توسعه فرهنگی جامعه بویژه خانواده بزرگ و بالقوه آموزش و پرورش، مطابق با برنامه ریزی قبلی، انجمن شاخه فارس روز یکشنبه مورخ 27 مرداد ماه 98 در جلسه هیئت رئیسه مجتمع آموزشی علم وزندگی شرکت کرد. 

در این جلسه محمدرضا قانع رئیس هیئت مدیره، ضمن معرفی انجمن کتابداری و اطلاع رسانی ایران پیشنهادات انجمن را در دو بخش، راه اندازی باشگاه کتابخوانی مادر و کودک و برگزاری کارگاه های آموزشی شرح داد.

قانع اظهار داشت: باشگاه کتابخوانی با هدف گسترش ترویج فرهنگ کتابخوانی کودک و نوجوان و ترغیب و تشویق مادران به فعالیت کتابخوانی فرزندان تشکیل می شود.

وی با تاکید بر راه اندازی این باشگاه اعتقاد دارد می توان از این طریق فرهنگ گفتگو و تقویت استدلال و مهارت های بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی را در کودک و نوجوان افزایش داد. یکی دیگر از اهداف باشگاه کتابخوانی ترویج عادت مراجعه به کتابخانه با همراهی والدین و نهادینه کردن همکاری و مشارکت در فعالیت های گروهی فرهنگی و اجتماعی است. 

در ادامه پگاه تاجر نایب رئیس انجمن به اهمیت کتابخانه های آموزشگاهی و کتابخانه های کلاسی اشاره داشت که مورد توجه شرکت کنندگان در جلسه قرار گرفت. 

در ادامه اعضای هیات رئیسه مجموعه مدیریت مجتمع آموزشی علم و زندگی با تاکید براینکه مانعی برای عملیاتی کردن پیشنهادهای انجمن وجود ندارد، به آشتی کتابخانه ها و کتابفروشی ها با مدارس اشاره کردند و انتظار دارند که پیشنهادهای همکاری از طرف آنها به مدارس ارائه شود. 

در این نشست به زیباسازی تصاویر کتاب های کودکان، ساده سازی و قابل فهم کردن ادبیات منتهای کهن از طرف اهل قلم، برگزاری جلسات کتابخوانی برای دانش آموزان و اولیاء، مسابقات کتابخوانی، تبلیغ های مؤثر در بیلبوردهای شهر و بازدید از کتابخانه ها و ارائه نکات کلیدی توسط کتابداران حوزه کودک و نوجوان توجه خاص شد. 

در ادامه موافقت گردید برای استمرار همکاری کارگروهی متشکل از نمایندگان انجمن و مجنمع آموزشی علم و زندگی فعالیت ها را برنامه ریزی نماید. 

در پایان جلسه، انجمن کتابداری شاخه فارس سه فعالیت زیر را برای سال تحصیلی جدید پیشنهاد داد که مورد موافقت قرار گرفت:

 1.     ایجاد فرصت بازدید دانش آموزان ازکتابخانه های شهر شیراز به منظور آشنایی با کتابخانه ها و خدماتی که ارائه می دهند 

2.     برنامه ریزی و ایجاد کتابخانه های کلاسی در این مجتمع

3.     ساماندهی مجموعه کتابخانه مجتمع با 4000 جلد کتاب مطابق با قواعد فهرست نویسی و سازماندهی