کد خبر: 40193
تاریخ انتشار: شنبه, 30 شهریور 1398 - 11:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

ثبت بیش از 4300 پژوهش در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش

منبع : ایرانداک
تا پایان سال 1397، بیش از چهار هزار و 300 عنوان پژوهشی در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) ثبت شده است.
ثبت بیش از 4300 پژوهش در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش

 به گزارش لیزنا، از ابتدای راه‌اندازی سامانه عرضه و تقاضای پژوهش (ساعت) تا پایان سال 1397،  بیش از 4300 پژوهش در موضوعات مختلف در سامانه وجود دارد که کاربر می‌تواند آنها را ببیند و برای آگاهی بیشتر یا انجام آنها با سازمان تماس بگیرد.

در مجموع 185 سازمان و بیش از چهار هزار و 300 پژوهشگر در این سامانه نام‌نویسی کرده‌اند و همچنین بیش از 600 فراخوان پژوهشی در موضوعات مختلف توسط سازمان‌های کشور در این سامانه به ثبت رسیده است.

درخواست‌های اجرای پژوهش که از طرف پژوهشگران برای سازمان‌ها ارسال شده به 810 عنوان رسید. درخواست انجام پژوهش به این معناست که پژوهشگر برای انجام پژوهش‌های سازمان اعلام آمادگی می‌کند. با توجه به افزایش آمار فراخوان‌های ثبت ‌شده در سامانه، شمار درخواست‌ها از سوی پژوهشگران برای اجرای این پژوهش‌ها هم بالا رفته است.

سامانه ساعت، علاوه بر پایان‌نامه‌ها و رساله‌های دانشجویی، طرح‌های پژوهشی کشور را نیز در بر می‌گیرد و سعی دارد در گام نخست، پیوند میان طرح‌های پژوهشی را با نیازهای پژوهشی سازمان‌ها دنبال ‌کند. این پیوند با یک پایگاه روزآمد و جامع از تقاضای پژوهش (نیازها و حمایت‌ها) و عرضه پژوهش (توانمندی‌ها و نیاز به حمایت) پشتیبانی می‌شود. سازمان‌ها می‌توانند در این سامانه، درخواست‌ها و حمایت‌های خود را به آگاهی پژوهشگران برسانند که محور و موضوع پژوهش، تأمین منابع مالی، خدمات مشاوره، تامین تجهیزات و سخت‌افزار، تامین اطلاعات و مانند آنها را در بر دارد. از سوی دیگر، پژوهشگران می‌توانند توانمندی‌ها و گرایش‌های پژوهشی خود را به همراه حمایت‌هایی که برای پی‌گیری آنها نیاز دارند، به آگاهی سازمان‌ها برسانند.

 «ساعت» نیازها و حمایت‌های سازمان‌ها را از پژوهش به آگاهی همگان می‌رساند و از سوی دیگر، با معرفی پژوهشگران به سازمان‌ها، همکاری‌های بلندمدت را میان آن‌ها ساده می‌کند. در این سامانه، سازمان‌ها می‌توانند به جست‌وجوی پژوهشگران بپردازند و با پیشینه و کارنامه علمی و همچنین پیشنهادیه‌های ایشان آشنا شوند. پژوهشگران نیز می‌توانند با جست‌وجوی فراخوان‌های سازمان‌ها به نیازهای پژوهشی و حمایت‌های آنان پی برند. افزون بر این، «ساعت» سازمان‌ها و پژوهشگران را به شکل خودکار نیز به یکدیگر پیوند می‌دهد و سازمان‌ها می‌توانند درخواست‌ها، اولویت‌های پژوهشی، و حمایت‌های خود را در این سامانه به آگاهی پژوهشگران برسانند.

برپایه مصوبه 07/02/1395، شورای‌عالی علوم، تحقیقات، و فناوری، دستگاه‌های اجرایی برای اجرای طرح‌های پژوهشی خود، ملزم به ثبت طرح‌ها در سامانه عرضه و تقاضای پژوهش هستند.

این سامانه در نشانی  saat.irandoc.ac.ir در دسترس همگان است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: