کد خبر: 40363
تاریخ انتشار: سه شنبه, 14 آبان 1398 - 13:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

کارگاه استاندارد سازی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی برگزار شد

منبع : لیزنا
 کارگاه آموزشی استاندارد سازی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در پیوند با ملاحظات استانداردسازی اقلام فرهنگی برگزار شد.
 کارگاه استاندارد سازی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی برگزار شد

 به گزارش لیزنا،  صبح روز چهارشنبه مورخ 8 آبان ماه 1398 کارگاه آموزشی«استاندارد سازی کتابخانه ها و مراکز اطلاع رسانی در پیوند با ملاحظات استانداردسازی اقلام فرهنگی» با تدریس فاطمه پازوکی؛ عضو کمیته استانداردهای ایفلا، در محل سالن کنفرانس کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این کارگاه در ابتدا به تبیین و تشریح واژه استاندارد و اقسام آن  و اهمیت استاندارد سازی پرداخته شد. توضیح در خصوص مراجع استاندارد سازی، بومی سازی استانداردها و مهم ترین سازمان های متولی استانداردسازی در کتابخانه ها از دیگر محورهای بحث در این کارگاه بود. در ادامه در زمینه نحوه گزینش بهترین مرجع استانداردسازی برای یک سازمان، روش های استانداردسازی و وجوه اختیاری و اجباری استاندارد گفتگو شد و در پایان نیز به زمینه های استاندارد سازی اقلام فرهنگی و برخی چالش های استاندارد سازی در حوزه فرهنگ پرداخته شد.

در انتهای این کارگاه آموزشی، شرکت کنندگان دربارۀ لزوم تشکیل کارگروه ملی تدوین استانداردهای مرتبط با کتابخانه های عمومی با مشارکت سازمان های دخیل در این حوزه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: