کد خبر: 40451
تاریخ انتشار: دوشنبه, 04 آذر 1398 - 07:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

به مناسبت هفته کتاب و کتاب‌خوانی برگزار شد؛

کارگاه خوشنویسی در کتابخانه ملی بلاروس

منبع : لیزنا
کارگاه خوشنویسی ایرانی در چارچوب هفته کتاب و کتابخوانی ج.ا.ایران در کتابخانه ملی بلاروس، برگزار شد.
 کارگاه خوشنویسی در کتابخانه ملی بلاروس

 به گزارش لیزنا، شنبه دوم آذرماه کارگاه خوشنویسی ایرانی در چارچوب هفته کتاب و کتابخوانی ج.ا.ایران در کتابخانه ملی بلاروس، برگزار شد. در این برنامه که توسط سعید صحرایی، استاد خوشنویسی و دانشجوی سال آخر دکترای دندانپزشکی اجرا شد، مربیان، تعدادی از فارسی آموزان مراکز ایرانشناسی دانشگاههای بلاروس ، هموطنان ایرانی علاقمند و نیز تعدادی از بازدیدکنندگان نمایشگاه شرکت کردند.

در ابتدای برنامه ابوالقاسم مختاریان، رایزن فرهنگی سفارت ج.ا.ایران در بلاروس، در سخنان کوتاهی با اشاره به برگزاری هفته کتاب و کتابخوانی بصورت همزمان در ایران و چند کشور مختلف و از جمله بلاروس، اجرای این کارگاه آموزشی را نیز گام دیگری در جهت آشنایی علاقمندان به فرهنگ و هنر ایران زمین با خط و خوشنویسی که سهم به سزایی در هنر کتابت و نشر کتاب در عرصه فرهنگی و اجتماعی ایران دارد، دانست.

در ادامه استاد صحرایی به معرفی هنر خوشنویسی ایرانی و انواع خطوط موجود در این زمینه پرداخت و پس از آن شرکت کنندگان در برنامه را با این هنر بصورت عملی و کارگاهی آشنا ساخت.

هفته کتاب و کتابخوانی ج.ا.ایران در کتابخانه ملی جمهوری بلاروس که از روز دوشنبه 27/8/1398 کار خود را آغاز کرده بود، در روز سه شنبه پنجم آذرماه با برگزاری نشستی تخصصی با مسئولان وزارت اطلاع رسانی بلاروس و جمعی از ناشران این کشور به کار خود پایان خواهد داد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: