کد خبر: 40634
تاریخ انتشار: یکشنبه, 01 دی 1398 - 09:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور؛

بررسی روند پیشرفت طرح های کلان پژوهشی و اقدامات فن‌آورانه محققان دانشگاه صنعتی اصفهان

منبع : پایگاه خبری دانشگاه صنعتی اصفهان
روند پیشرفت طرح های کلان پژوهشی و اقدامات فن‌آورانه محققان دانشگاه صنعتی اصفهان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور بررسی شد.
بررسی روند پیشرفت طرح های کلان پژوهشی و اقدامات فن‌آورانه محققان دانشگاه صنعتی اصفهان

به گزارش لیزنا، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نشستی با حضور هیئت رئیسه و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان، به بررسی روند پیشرفت طرح های کلان پژوهشی و اقدامات فن‌آورانه محققان این دانشگاه پرداخت.

دكتر سورنا ستاري در این نشست با بیان این که معاونت علمی و فناوری به دنبال ساختمان هاي بلااستفاده در دانشگاه ها است تا بتواند با تجهيز، آن ها را به مراكز نوآوري تبديل نمايد، گفت: هدف از اين كار اين است كه دانشمندان بتوانند ايده ها و مسائل خود را در آنجا پيگيري كنند.

وی با تأكيد بر اين كه در معاونت علمی و فناوری رياست جمهوري به دنبال برقراري ارتباط پژوهشگران و مشتريان هستيم، افزود: براي مثال در توليد رادار، سازمان هواپيمايي كشور مشتري است و دانشگاه صنعتی اصفهان سازنده، و ما در اين ميان فقط يك پلتفرم هستيم كه به انجام اين پروژه كمك مالي يا غير مالي مي كنيم.

معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور با اشاره به اين كه با اين روند چون مشتري خودش سرمايه گذاري مي كند نظارت هم خواهد نمود، تصریح کرد: اين همان كار فرا دستگاهي است كه وظيفه معاونت علمي رياست جمهوري محسوب مي شود.

ستاری با تأكيد بر لزوم استفاده از پتانسيل هاي بنياد نخبگان، اضافه کرد: لازم است تا دانشگاه در حوزه هايی چون بيوتكنولوژي و علوم شناختي كار مؤثري انجام دهد تا با بستر سازي مناسب نخبگانی كه علاقه مند هستند بيايند و كار را پيش ببرند.

وی با اشاره به تحريم هاي تكنولوژي و مرز دانش، بیان کرد: در حال حاضر ليستي از نياز هاي تجهيزاتي و قطعاتي كشور در حوزه پزشكي، كشاورزي، خوراك دام وطيور، فولاد، نفت و غیره تهيه شده و اگر كسي مي تواند كمك كند، ما حاضر به عقد قرارداد هستيم.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان نیز در اين نشست با اشاره به مزاياي جغرافيايي دانشگاه صنعتي اصفهان و سطح دسترسي آن به فرودگاه، قطار سريع السير و مترو، به بررسي جوانب مختلف طرح پيشنهادي این دانشگاه با عنوان داناکالا پرداخت.

سید مهدی ابطحی افزود: با ایجاد اين مجموعه که مبتنی بر بازاریابی فناوری، سرمایه گذاری بخش خصوصی و فروش فناوری است، اصفهان در اين منطقه داراي فضای نمایشگاهی تخصصی و دائمی، مراکز برگزاری رویدادها، مراکز مدیریت بازاریابی، مراکز تأمین مالی وسرمایه گذاری، فضاهای تولیدی، کارگاهی و آزمایشگاهی، تسهیلات رفاهی و فضاهای اداری و مدیریتی مناسبي خواهد شد.

وی ادامه داد: با مدیریت بازاریابی فناوری، مي توان زمينه فعاليت حرفه اي آژانس های تبلیغاتی، فعاليت شرکت های بازرگانی و بازاریابی بین المللی، تمرکز بر صادرات محصولات دانش بنیان بر اساس شناخت محصولات، ارايه خدمات مشاوره استاندارد و گواهینامه های تخصصی و همچنين شناخت بازارهای منطقه ای و بین المللی را فراهم نمود.

رئيس دانشگاه صنعتي اصفهان با تأكيد بر اين كه اين مجموعه بزرگ قادر خواهد بود تا ميزبان رويدادهاي متنوعي همچون استارت آپ ویکندهای هدفمند با محوریت موضوعات از پیش تعیین شده با هدف حل مشکلات صنعتی، اجتماعی و ... باشد، افزود: رقابت استارتاپ ها برای جذب سرمایه گذار با هدف تأمین مالی، ارائه نیازهای صنایع به شرکت های دانش بنیان، نمایشگاه اشتغال (با محوریت تقاضا) با هدف تأمین نیروی انسانی مورد نیاز شرکت ها و صنایع مختلف از بین دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی از ديگر رخدادهاي مهم در اين عرصه خواهد بود.

ابطحی با بيان اين كه سالن های تخصصی، فضای نمایشگاهی دائمی با ارائه محصولات صنایع شرکت های دانش بنیان در اين مجموعه فعال خواهند بود، اضافه کرد: شبکه شرکای تجاری صنعتی اصفهان مي تواند در اين محل شكل گرفته و حل چالش های سطوح مختلف صنایع (مادر و کوچک) با تمرکز بر ارائه راهکارهای میان رشته ای و با محوریت هم افزایی شرکت های مختلف و شاخه های علمی گوناگون مورد بررسي واقع شود.

در ادامه اين نشست، تعدادی از پژوهشگران و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان گزارشي از روند پیشرفت طرح های پژوهشی پیشنهادی و نیز طرح های کلان را به منظور رفع مشکلات و جلب حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارايه کردند.

دیدار با خانواده مرحوم دکتر محمود شیخ زین الدین، آخرین برنامه بازدید روز شنبه 30 ام آذرماه معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از دانشگاه صنعتی اصفهان بود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: