کد خبر: 40678
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 04 دی 1398 - 11:55

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

نخستین جلسه شورای ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

منبع : روابط عمومی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
نخستین جلسه ستاد اجرایی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.
نخستین جلسه شورای ستاد اجرایی نمایشگاه کتاب تهران برگزار شد

به گزارش لیزنا ،‌نخستین جلسه ستاد اجرایی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران روز سه‌شنبه(3 دیماه) با حضور محسن جوادی؛ رئیس سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران، قادر آشنا؛ قائم مقام، مهدی اسماعیلی‌راد؛ معاون اجرایی و دیگر مدیران ستادی این رویداد فرهنگی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

محسن جوادی در این جلسه با تشکر از دو اتحادیه فراگیر نشر کشور، اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران و اتحادیه تعاونی ناشران ایران(آشنا) و همدلی و مشارکت آن‌ها در برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفت: امیدوارم با توجه به اینکه نمایشگاه امسال در فروردین‌ماه برگزار می‌شود، محتواسازی بهتری برای این دوره داشته باشیم. به رغم همه سختی‌ها باید باید توکل و امید داشته باشیم تا توفیقات خوبی در نمایشگاه کتاب تهران حاصل شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه آیین‌نامه‌های داخلی نمایشگاه در حال بررسی و به روز رسانی هستند که به زودی پس از نهایی شدن و تصویب در شورای سیاست‌گذاری، ابلاغ خواهند شد. در بازبینی این آیین‌نامه‌ها تلاش شد تا مواردی که استفاده نداشتند حذف و بندهای جدید اضافه شوند.

جوادی همچنین از پرداخت مطالبات ناشران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این کار انجام شده است که امیدواریم به تقویت و رونق صنعت نشر منجر شود.

رئیس سی‌وسومین نمایشگاه بین‎‌المللی کتاب تهران همچنین از روند سریع بررسی‌ها در دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: خوشبختانه روند بررسی آثار بسیار خوب است تا ناشران بتوانند کتاب‌های جدید خود را به نمایشگاه برسانند. همچنین در بخش بین‌الملل نیز تدابیری اندیشیده شده تا این بخش بهتر از سال‌های پیش و نوآورانه باشد.

جوادی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی مدیران ستادی برای افزایش یارانه نشر دانشجویان و طلاب گفت: در تلاش هستیم تا میزان یارانه خرید کتاب دانشجویان و طلاب را افزایش دهیم تا انگیزه بیشتری برای حضور آن‌ها در نمایشگاه کتاب تهران داشته باشیم و به رونق کتابخوانی کمک کنیم.

یک گام دیگر برای صرفه‌جویی بیشتر

در ادامه این جلسه قادر آشنا؛ قائم مقام نمایشگاه کتاب تهران با تاکید بر صرفه‌جویی مالی در این دوره از نمایشگاه کتاب تهران عنوان کرد: خوشبختانه سال گذشته با شعار صرفه‌جویی توانستیم از سویی هزینه‌های نمایشگاه را کاهش دهیم و از سوی دیگر به درآمدزایی بیشتر کمک کنیم.

وی ادامه داد: در نمایشگاه سی و یکم تعداد 1354 پرسنل فعالیت داشتند که سال گذشته این تعداد به 904 نفر رسید و امسال نیز قصد داریم این تعداد را کاهش دهیم. حضور در نمایشگاه‌های خارجی و مطالعه تجربیات آن‌ها در حوزه برگزاری نمایشگاه، به ما ثابت کرده است که می‌توانیم با تعداد پرسنل کمتر و هزینه‌های کمتر، نمایشگاه کتاب تهران را برگزار کنیم.

قادر آشنا در پایان تصریح کرد: از مدیران کمیته‎‌ها انتظار می‌رود تا هر چه سریع‌تر نسبت به معرفی معاونان خود اقدام کنند.

ضرورت تشکیل سریع کمیسیون معاملات

مهدی اسماعیلی‌راد؛ معاون اجرایی نمایشگاه کتاب تهران نیز با استقبال از کاهش هزینه‌های نمایشگاه کتاب تهران گفت: با توجه به برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در فروردین ماه باید تلاش شود تا هر چه سریع‌تر کمیسیون معاملات تشکیل شود و مدیران کمیته‌ها نیز با مشخص شدن بودجه کار خود را آغاز کنند.

تسریع در برنامه‌ریزی‌ها

ایوب دهقانکار؛ رئیس شورای نظارت و سخنگوی نمایشگاه نیز با اشاره به جایگاه نمایشگاه کتاب تهران گفت: حاصل کار این نمایشگاه را میلیون‎‌ها مخاطب از نزدیک لمس می‌کنند و این وظیفه مدیران نمایشگاه کتاب تهران را چند برابر می‌کند و حق‌الناسی را بر گردن ما می‌گذارد.

وی ادامه داد: با توجه به ترافیک کار در اواخر سال، برنامه‌ریزی‌ها باید هر چه سریع‎‌تر انجام شوند و به دو ماه آخر سال موکول نشوند. امیدوارم با همدلی میان مدیران شاهد برگزاری نمایشگاهی با کیفیت خوب در ایران باشیم.  

در ادامه جلسه اعضای ستاد برگزاری نمایشگاه به بحث و تبادل نظر پرداختند و در پایان نیز مدیران کمیته‎‌ها احکام خود را دریافت کردند.

در نخستین جلسه شورای ستاد اجرایی سی و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که با حضور دکتر محسن جوادی برگزار شد ایوب دهقانکار؛ رئیس شورای نظارت، حسین صفری؛ مدیر کمیته اطلاع رسانی، محمدجواد مرادی‌نیا؛ مدیر کارگروه نظارت بر  نشر داخلی، محمد خلج؛ مدیر کارگروه نظارت مالی و اجرایی، سید رفیع احمدجواهری؛ مدیر کمیته ناشران داخلی، مهدی عمرانلو؛ مدیر کمیته ناشران خارجی، ابراهیم حیدری؛ مدیر هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات، مهدی سهل آبادی؛ مدیر کمیته حراست، رضا بصیرت؛ مدیر کمیته مالی، حسن قربانی؛ عضور کمیسیون معاملات، سعید مکرمی؛ مدیر کمیته علمی فرهنگی؛ شیوا وکیل نسلیان؛ مدیر بخش بین‌الملل، حسن روشنایی؛ مدیر بخش اجرایی، وحید کریمی؛ مدیر بخش رفاهی، مجتبی نماینده؛ مدیر بخش پشتیبانی و سید محمد طباطبائی؛ مدیر کمیته روابط عمومی حضور داشتند.  

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: