کد خبر: 25554
تاریخ انتشار: یکشنبه, 02 آبان 1395 - 20:03

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

اولین نشست شورای سیاست‎گذاری هفته کتاب برگزار شد

منبع : لیزنا
اولین نشست شورای سیاست‎گذاری هفته کتاب با حضور مسئولین نهادهای فرهنگی، امروز، دوم آبان 1395در سرای اهل قلم برگزار شد.
اولین نشست شورای سیاست‎گذاری هفته کتاب برگزار شد

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، این نشست در روز دوم  آبان‌ماه در سرای اهل قلمِ خانه کتاب برگزار شد.

در این نشست، همایون امیرزاده، مشاور معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجید غلامی جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب، علی اصغر سیدآبادی، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرهاد تیمورزاده، مدیر مسئول انتشارات تیمورزاده و نماینده انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان، غلامرضا امیرخانی، معاون سازمان اسناد و کتابخانه ملی جهموری اسلامی ایران، محمد صادق رحمانیان، مدیر رادیو فرهنگ، منصور اعتصامی، معاون فرهنگی سازمان تامین اجتماعی، مهدی علی‌اکبرزاده، مدیرکل فرهنگی و هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، محمد اله‌یاری، معاون توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، مناف یحیی‌پور، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمود صلاحی، رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران، سعید پورعلی، معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی، عیسی علیزاده، مدیر عامل سازمان زیبا سازی شهر تهران، مهرناز خراسانچی، رییس کتابخانه عمومی حسینیه ارشاد و محمد هرندی‌پور، مدیر ستاد خبری بیست و چهارمین هفته کتاب، حضور داشتند.

 

همایون امیرزاده، مشاور معاون فرهنگی وزیر ارشاد، با بیان اینکه دکتر سید عباس صالحی، سرپرست وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی علاقه خود را برای شرکت در برنا‌مه‌ریزی‌‌ها اعلام کرده بودند، اما نتوانستند در جلسه امروز حضور پیدا کنند، گفت: «چارچوبی امسال تعیین شد و در اختیار خانه کتاب قرار گرفت تا مبانی و سیاست‌های در نظر گرفته شده را با امکاناتی که در اختیار دارند اجرایی کنند. شورای سیاست‌گذاری، تمام شئونات فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را مد نظر قرار داده است، اگرچه مخاطبان مختلفی در این حوزه وجود دارند و امکان نظرخواهی از تمام آن‌ها وجود ندارد. سیاست امسال این بود که جمعی کوچکتر با تاثیرگذاری بیشتر در سیاست‌گذاری این دوره داشته باشیم. وجود کتابخانه ملی، آموزرش و پرورش و سایر نهادها و سازمان‌ها که از نظر سازمانی احکام را پذیرفتند و امروز با ما هستند نشان دهنده هم‌افزایی است که مد نظر دکتر صالحی بود و ارمغان‌آور این است که امسال هفته کتاب خوب و پررونقی داشته باشیم. امید است این سیاست‌ها با همکاری خانه کتاب و ستاد اجرایی و برنامه‌ریزی‌ عملی شود.»

 

در ادامه مجید غلامی جلیسه از دائمی شدن ستاد هفته کتاب خبر داد و گفت: «در پایان هفته کتاب سال گذشته اقدامات مختلفی برای هفته کتاب سال بعد انجام شد. در همان جلسه اول بود که دوستان خواهان ستاد دائمی هفته کتاب در خانه کتاب شدند. از آذر ماه سال گذشته فعالیت‌های خود را شروع کردیم که جلسات متعددی در ساختمان معاونت و خانه کتاب داشتیم. از سال 94 این فعالیت‌ها آغاز شد و امروز حجم عمده فعالیت‌های هفته کتاب با همین رویکردها به انجام رسیده است.»

وی افزود: «برای فعال‌سازی ستادهای هفته کتاب، نامه نگاری‌های زیادی صورت گرفت و با همه استانداری‌ها و شهرداری‌ها و سایر نهادهای مرتبط، ارتباط برقرار شد و آن‌ها برنامه‌های خود را ارسال کردند. ما فقط هماهنگ کننده هستیم و نمی‌توانیم که برنامه‌ها را مصوب کنیم، فقط در مواردی که می‌توانیم، به نهاد مربوطه کمک می‌کنیم تا بتواند فعالیت‌هایش را به بهترین شکل انجام دهد. با توجه به سیاست‌های کلان از نمایندگان نهادها خواستاریم تا نقطه نظرهای خود را مطرح کرده و امکان کمک‌های خود را اعلام کنند.»

در ادامه نشست، نماینده هر نهاد با قبول مسئولیت، ایده‌های جدیدی برای برگزاری هفته کتاب ارائه داد. یادآوری می‌شود، بیست و چهارمین دوره هفته کتاب همانند سال‌های گذشته، در هفته آخر آبان ماه برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: