کد خبر: 25814
تاریخ انتشار: سه شنبه, 18 آبان 1395 - 16:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

از پوستر بیست و چهارمین دوره هفته کتاب با حضور خبرنگاران رونمایی شد

منبع : لیزنا
امروز، سه شنبه 18 آبان 1395، نشست خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب ایران در محل نمایشگاه مطبوعات، واقع در مصلی تهران و با حضور خبرنگاران رسانه‌های مختلف برگزار شد.
از پوستر بیست و چهارمین دوره هفته کتاب با حضور خبرنگاران رونمایی شد

 به گزارش لیزنا، ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، در این نشست خبری، از پوستر هفته کتاب ایران، توسط مجید غلامی‌جلیسه؛ دبیر هفته کتاب و مدیر عامل خانه کتاب، رونمایی شد.

 

در ابتدای نشست، جلیسه جزئیات برنامه‌های هفته کتاب را تشریح کرد. وی با اشاره به دائمی شدن دبیرخانه هفته کتاب از سال گذشته گفت: تاکید ما بر این است که در این هفته، به عنوان هفته ملی، برنامه‌های هفته کتاب در گستره ملی افزایش یابد.

جلیسه استفاده از ظرفیت نهادها و مراکز مختلف را از شاخص‌ترین اتفاقاتی برشمرد که در هفته کتاب سال گذشته شکل گرفت و امسال نیز دنبال می‌شود. طبق اعلام وی بیش از ده‌هزار برنامه مختلف با مشارکت نهادها و سازمان‌ها، با موضوعیت کتاب در سراسر کشور اجرا می‌شود.

 

وی از نام‌گذاری روز 19 آبان به‌ عنوان روز «کتاب و سینما» خبر داد و افزود: دومین دوره از «جشنواره کتاب و سینما» در حاشیه سی و سومین دوره «جشنواره فیلم کوتاه» برگزار می‌شود.

 به گفته وی سال گذشته حدود ده فیلم کوتاه و امسال حدود هفتاد فیلم، با موضوعیت کتاب در این جشنواره حضور یافتند. برای چهار فیلم برگزیده این جشنواره، به مناسبت سی و سومین سال برگزاری جشنواره فیلم کوتاه، مبلغ 33 میلیون جایزه در نظر گرفته شده است. در حاشیه این جشنواره نیز اولین دوره نمایشگاه تخصصی کتاب و سینما برگزار می‌شود.

جلیسه «جشنواره مروجان کتاب» را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب نامید. به گفته وی برگزارکنندگان ستادی، اجرایی و علمی این جشنواره، برای اولین بار از گروه‌های مردمی تشکیل شده است.

طبق اعلام جلیسه جشنواره «با من بخوان» با مشارکت موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان و ستاد هفته کتاب ایران، روز پنجشنبه 20 آبان در محل کتابخانه ملی برگزار می‌شود.

 

غلامی‌جلیسه، همچنین «تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار جمهوری انقلاب اسلامی»، «آیین گشایش دومین دوره تخصصی کتاب هنر در محل فرهنگستان هنر»، «آیین تکریم و بزرگداشت عبدالله کوثری (مترجم پیسکسوت) در محل خانه کتاب»، «آیین پایانی کتاب سال معلولین»، «آیین پایانی کتاب سال دانشجویی»، «آیین پایانی جشنواره کتاب و رسانه»، «آیین پایانی جشنواره طراحی کتاب»، «آیین گشایش جشنواره کتاب مجازی» و «همایش بزرگ کتابداران» را از دیگر برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد.

دبیر هفته کتاب همچنین از اجرای «طرح پاییزه کتاب» از 24 آبان خبر داد و گفت: تا کنون، در سراسر ایران بیش از 600 کتابفروشی مشارکت بسیار خوبی هم از نظر افزایش فروش و هم از نظر ترویج کتاب و کتابخوانی داشته‌اند.

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه الی ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: