کد خبر: 25839
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 آبان 1395 - 14:24

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

ایران در قطارهای فدک می‌خواند

منبع : لیزنا
تفاهم‌نامه‌ای بین خانه کتاب و شرکت قطارهای فدک برای اجرای سرویس «کتاب صوتی» و «کتاب– فیلم» در قطار امضا شد.
ایران در قطارهای فدک می‌خواند

 به گزارش لیزنا، رامتین فرزاد، مدیر روابط عمومی قطارهای فدک، در گفتگو با ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، از امضای تفاهم‌نامه‌ای بین خانه کتاب و شرکت قطارهای فدک برای در اختیار گذاشتن امکانات قطار در راه ترویج کتاب‌خوانی خبر داد و گفت‌: شرکت قطار فدک بنابر مسئولیت اجتماعی خود برای همراهی شهروندان در حوزه‌های مختلف، در هفته کتاب بنا دارد که کتاب‌های صوتی و کتاب- فیلم‌هایی که توسط خانه کتاب معرفی می‌شود را در سیستم شبکه آی. پی. تی. وی. خود قرار دهد.

 

وی افزود: همچنین کوپه‌ای اختصاصی به نام «کوپه مولف» طراحی شده است تا صدای نوستالژیک «او. او. چی. چی.» قطار در فضای این کوپه در ذهن نویسندگان زنده بماند. نویسندگان برای فارغ شدن از فضای شهری می‌توانند درخواست «کوپه مولف» کنند. این کوپه‌ها در قطارهای دو مسیر تهران  مشهد، و تهران- شیراز، موجود است. کل زمانی که نویسندگان در قطار هستند، توسط مهماندارانمان پوشش داده می‌شود تا آن‌ها بتوانند در فضایی آرام بنویسند. برنامه‌های دیگری که در آینده نه چندان دور از همکاری ما و خانه کتاب اجرا خواهدشد، به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی درباره همکاری خانه کتاب با قطار فدک اظهار داشت: هدف ما این است که امکاناتی که صنعت ریلی در اختیار شهروندان قرار می‌دهد را به صورت ویژه در اختیار خانه کتاب قرار دهیم. همه اعضای سرای اهل قلم کشور می‌توانند از تخفیف ویژه فدک استفاده کنند، در تفاهم‌نامه یکساله‌ای که فعلا در نظر گرفته شده است، تخفیف حداقل 25 درصد است.

 

فرزاد در پایان با اشاره به اینکه محدودیتی برای در اختیار قرار دادن کتاب کاغذی در قطارها وجود ندارد، بیان کرد: با امکاناتی که با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد برای این قطارها ایجاد شده است، امکان راه‌اندازی آی. پی. تی. وی. (تلویزیون اینترنتی) است. یعنی در هر کوپه دو مونیتور، برای چهار نفری که دو به دو، رو به روی هم می‌نشینند و چهار هدفون وجود دارد. حتی می‌توانند از سیستم شخصی به آی. پی. تی. وی. قطار متصل شوند و تمام اطلاعات آن را در سیستم خود داشته باشند.

بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران از ۲۴ آبان ماه الی ۱ آذر ۱۳۹۵ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: