کد خبر: 25855
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 20 آبان 1395 - 16:12

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

تلاش «با من بخوان» دگرگونه نگریستن به کودکان محروم است

منبع : لیزنا
قایینی: «با من بخوان» تنها نمی‌کوشد که کودکان محروم و مناطق دور دست را آگاهی بخشد تا زندگیشان را با توانایی‌های درونی بسازند، بلکه می‌کوشد همه آن‌هایی را که توانمند هستند و می‌توانند یاریگر این کودکان باشند، به دگرگونه نگریستن فراخواند.
تلاش «با من بخوان» دگرگونه نگریستن به کودکان محروم است

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری بیست و چهارمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، صبح امروز 20 آبان 1395، زهره قایینی؛ عضو هیات مدیره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان (IBBY)، در همایش دو سالانه «با من بخوان»، ضمن تشکر از دست اندرکاران کتابخانه ملی برای رایگان در اختیار گذاشتن این مکان برای همایش، اظهار داشت: برنامه «با من بخوان» امسال معتبرترین جایزه بین‌المللی ترویج خواندن ایبی -آساهی را از آن خود کرد.

وی افزود: این جایزه در اوکلند نیوزلند در سی و پنجمین کنگره دفتر بین‌المللی کتاب برای نسل جوان به نمایندگان این برنامه اهدا شد.

به گفته قایینی، دو نماینده‌ای که در این کنگره شرکت کردند، نمایندگیِ نزدیک به 30 آموزشگر،  بیش از هزار مربی و آموزگار، و درآن زمان نزدیک به 15 هزار کودک و نوجوان زیر پوشش برنامه «با من بخوان» را داشتند.

وی با اشاره به کودکان محروم و مناطق دور دست که هدف مخاطب این برنامه هستند، افزود: این حق کودکان است که از زیستگاه، ایمن بودن خانه و داشتن خوراک گرم بهره مند باشند.

قایینی یکی از کیفی‌ترین نیازهای کودکان را بهره بردن از فرهنگ سرشار و غنی انسانی دانست و بیان کرد: این فرهنگ به توانمند شدن این کودکان در برابر دشواری‌های زندگی کمک می‌کند. «با من بخوان» تنها نمی‌کوشد که این کودکان را آگاهی بخشد تا زندگیشان را با توانایی‌های درونی بسازند، بلکه می‌کوشد همه آن‌هایی که توانمند هستند و می‌توانند یاریگر این کودکان باشند را، به دگرگونه نگریستن فراخواند.

قایینی اظهار کرد: کار برنامه‌هایی مثل «با من بخوان» دادن الگو و توانمند کردن جامعه محلی است. هنگامی که آنها تاکنون دیده نشده‌اند، اگر الگویی برای برنامه فرهنگی کودکان داشته باشیم هسته و بذر اولیه کاشته شده است.

وی با اشاره به اینکه در همه جای این سرزمین کودکانی مجبور به کار هستند، گفت: این فراوانی نباید ما را بترساند یا از آن مسئولیتی که در برابر این گروه بزرگ داریم شانه خالی کنیم.

قایینی عنوان کرد: به برنامه‌ای پایدار نیاز داریم که ترویج کتابخوانی به این شکل و شیوه در آن جامعه نهادینه شود، در این سال‌ها آموزگارانی جوان در کارگاه‌های آموزشی «با من بخوان» آموزش دیدند و می‌توانند خود نیز در آینده کتابداران و آموزگاران دیگری را تربیت کنند.

همایش دو سالانه «با من بخوان»، امروز و فردا در تالار گنجینه سازمان و کتابخانه ملی ایران، در حال برگزاری است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: