کد خبر: 25983
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 آبان 1395 - 10:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

کتابگردی مسجدجامعی در کتابفروشی قدیانی، شورای کتاب کودک و قدیمی‌ترین دکه کتابفروشی تهران

منبع : لیزنا
احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، صبح امروز کتابگردی خود را آغاز کرد و پس از بازدید از چند کتابفروشی در انتشارات قدیانی حضور یافت.
کتابگردی مسجدجامعی در کتابفروشی قدیانی، شورای کتاب کودک و قدیمی‌ترین دکه کتابفروشی تهران

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری هفته کتاب، در این کتابگردی، مجید غلامی جلیسه؛ دبیر هفته کتاب، تعدادی از ناشران، شاعران و نویسندگان مختلف و گروهی از خبرنگاران ایشان را همراهی کردند.

نادر قدیانی با اشاره به آشنایی خانواده قدیانی و مسجدجامعی از دوران پیش از انقلاب گفت: علاقه مسجدجامعی به نشر و کتاب عامل مهمی است که کتابگردی را بوجود آورد و سبب شد که توجه به کتاب بیشتر شود و بسیار هم موثر بود.

انتشارات قدیانی در حال حاضر فروشگاه کتاب جدیدی به وسعت 120 متر دارد و شامل 2700 کتاب خردسال، کودک و نوجوان است.

 

کتابگردی مسجد جامعی در شورای کتاب کودک

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران، در ادامه کتابگردی، به شورای کتاب کودک رفت.  وی در ساختمان شورای کتاب کودک از بانو توران میرهادی یاد کرد و گفت: سیمای کودکانه ایشان یکی از دلایل مهم جذب شدن افراد به سمت ایشان بود، به طوری که بیشتر افراد به صورت افتخاری همکاری می‌کردند. سپس وی از بخش‌های مختلف شورای کتاب کودک بازدید کرد.

همچنین در این دیدار، نوش آفرین انصاری، دبیر شورای کتاب کودک، با اشاره به تاسیس این شورا در سال‌های پیش از انقلاب و گسترش آن پس از انقلاب در مورد کارگاه ادبیات کودک صحبت کرد و گفت: بیش از 60 نفر در این کارگاه که در روزهای دوشنبه بعدازظهر برگزار می‌شود شرکت می‌کنند و این یکی از فعالیت‌های مهم شورا است.

وی همچنین درباره فرهنگنامه کودک و نوجوان صحبت کرد و افزود: این فرهنگنامه از سال 1358 توسط توران میرهادی شروع به کار کرد و در سال 71 اولین شماره آن به ثمر رسید.

انصاری گفت: تا کنون 16 جلد از فرهنگنامه منتشر شده و جلد 17 و 18 در دست چاپ است و بر روی جلد 19 کار می‌کنیم و این یک منبع ارزشمند برای کودکان و نوجوانان و والدین و معلمان است.

در ادامه مسجد جامعی و همراهان وی  به سمت ناصر خسرو برای بازدید از کتابفروشی‌های قدیمی حرکت کردند.

 

بازدید مسجدجامعی از قدیمی‌ترین دکه کتابفروشی تهران

قدیمی‌ترین دکه کتابفروشی تهران که در خیابان خیام، روبروی ساختمان روزنامه اطلاعات سابق قرار دارد، ایستگاه بعدی کتابگردی احمد مسجد جامعی بود.

احمد مسجد جامعی، عضو شورای شهر تهران در بازدید از قدیمی‌ترین دکه کتابفروشی تهران در خیابان خیام، گفت: این دکه‌ها خود یک ویترین است و اولویت ما باید سرمایه‌گذاری بر روی همین بخش باشد. به دلیل اینکه تولید کتاب خوب است و عرضه کتاب مشکل دارد سرمایه گذاری، بر روی این ویترین‌ها موثر خواهد بود.

وی افزود: ایجاد این دکه‌ها هزینه زیادی ندارد و همکاری شهرداری، اتحادیه ناشران و وزارت ارشاد را می‌خواهد تا این کتابفروشی‌ها در کنار خیابان‌ها دایر شوند.

قدیمی‌ترین دکه کتابفروشی تهران 55 سال است که فعالیت می‌کند و کتابهای تاریخی و همچنین کتاب‌های دسته دوم را به فروش می‌رساند. پس از فوت آقای اباذری، موسس دکه کتابفروشی، حدود 18 سال است که پسر وی، امیر اباذری، این دکه را اداره می کند.

ایستگاه بعدی کتابگردی، احمد مسجدجامعی انتشارات مروی در خیابان ناصرخسرو است.

عضو شورای شهر تهران، در ادامه کتابگردی خود به کتابفروشی انتشارات مروی در خیابان ناصرخسرو رفت که امروزه با نام انتشارات و کتابفروشی سعدی شناخته می‌شود.

قدمت این کتابفروشی 40 سال است و موسس آن ابراهیم تقی‌پور بوده و مدیر فعلی آن سعید تقی‌پور، پسر وی است. این انتشارات بیشتر کتاب‌های مذهبی، هنری، خوشنویسی و ادبیات منتشر می‌کنند.

 

مقصد بعدی کتابگردی مسجدجامعی کتابفروشی‌های محدوه تخت طاووس است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: