کد خبر: 25985
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 27 آبان 1395 - 12:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری 24

بازدید مسجدجامعی از بازارچه کتاب خیابان حاج نائب

منبع : لیزنا
مسجد جامعی در مسیر کتابگردی خود به بازاچه کتاب خیابان حاج نائب رفت و از کتابفروشی‌های کامیابی، دهقان، اعتماد، کاظمی، مرتضوی، مکتب الصادق، غدیر، باقرالعلوم و رحمان محمد بازدید کرد.
بازدید مسجدجامعی از بازارچه کتاب خیابان حاج نائب

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد خبری هفته کتاب، وی در گفتگو با کتابفروشان و ناشران مشکلات آنان را شنید و سپس به یکی از قدیمی‌ترین چاپخانه‌ها، با نام چاپخانه پیام رفت. این چاپخانه 102 سال قدمت دارد و در سال 1393 ساخته شده است.


مسجد جامعی در این بازدید گفت: برای اینکه این چاپخانه بسته نشود هر مشکلی هست به من اطلاع دهید و هر کاری لازم هست انجام می‌دهم.


وی در ادامه از کتابفروشی اسلامیه در 15 خرداد بازدید کرد. این کتابفروشی در سال 1208 توسط آقا سید محمد کتابچی تاسیس شد که در حال حاضر جلال کتابچی مدیر آن است و بیشتر، کتاب‌های مرجع، حوزوی، مقتل، و حقوق مدنی را کار می‌کند.


مسجدجامعی گفت: این کتابفروشی از قدیمی ترین کتابفروشی هایی است که از دوران دبیرستان می شناسم اولین کتابی که از اینجا خریدم و خاطره انگیز است یک مفاتیح با جلد گل‌ومرغ و کاغذ رنگی بود که در زمان در نوع خود بی نظیر بود.


مسجدجامعی در ادامه مسیر در خیابان کریمخان با وزیر دیدار کرد. صالحی امیری نیز که در حال کتابگردی در خیابان کریمخان بود در دیدار با مسجدجامعی گفت: برای اینکه رسم پسندیده‌ای که شما پایه گذاری کردید را اجرایی کنیم، ما هم کتابگردی می کنیم و وی را از افراد خوب و فعال در حوزه کتاب و کتابخوانی معرفی کرد.


پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵، چهارمین روز از ایام هفته کتاب، به عنوان روز کتابگردی درنظر گرفته شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: