به همت مجله بخارا
شب «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» برگزار می‌شود

 

 به گزارش لیزنا، برنامه شبهای بخارا روز دوشنبه 17/3/1395، ساعت 17 الی 19 به تجلیل از فرهنگنامه کودکان و نوجوانان اختصاص دارد.

در این شب، ایران گرگین، کامران فانی، محمدهادی محمدی، فرزانه اُخوت، آزادمهر دانش‌فاطمیه، علیرضا میرفخرایی سخنرانی می‌کنند.

در شب «فرهنگنامه کودکان و نوجوانان» نمایندگان نسل جوان، محمدامین گوهر، فاطمه علی‌محمدی، هووخش احسانی، مینا امیدی و فرزاد زین‌العابدینی حضور دارند و دو مستند کوتاه از اعظم نجفیان با همکاری سوزان حبیب و  مجتبی میرطهماسب پخش می شود. 

فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، نخستین دایره‏المعارف عمومی نوشته شده به زبان فارسی همراه با تصویر برای کودکان و نوجوانان است که با دیدگاهی علمی و با تکیه بر فرهنک ایران تهیه شده است. مقاله ‏های آن دقیق­، مستند و با توجه به دانش پایه و زبان و بیان گروه سنی 10 تا 16 سال تدوین شده است. درتالیف مقاله‏ های آن بیش از 250 استاد و متخصص رشته‏ های مختلف همکاری داوطلبانه می­کنند. کلیه فعالیت‏های فرهنگنامه در شورای کتاب کودک، زیر نظر شورای اجرایی فرهنگنامه صورت می‏گیرد. پیش‏ بینی می‏شود که مجموعه فرهنگنامه در 26 جلد، با نظم الفبایی با بیش از پنج هزار مقاله و چند هزار تصویر شامل عکس، نقاشی، نقشه، جدول و نمودار منتشر شود. تاکنون 16  جلد از فرهنگنامه تا پایان حرف" س " منتشر شده است شرکت تهیه و نشر فرهنگنامه، چاپ و نشر این مجموعه را به عهده دارد.

شب « فرهنگنامه کودکان و نوجوانان »  روز دوشنبه 17 خرداد، ساعت 5 عصر در خیابان ولیعصر، سه راه زعفرانیه، خیابان عارف نسب، شماره 12، کانون زیان فارسی برگزار می‌شود.

تغییرات احتمالی در برنامه اطلاع رسانی خواهد شد.