کد خبر: 24493
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 19 خرداد 1395 - 17:06

داخلی

»

اخبار کتاب

سفیر «پرواز با کتاب» به شیراز رسید

منبع : لیزنا
اسماعیل مسیح گل ورزشکار دوچرخه سوار استان بوشهر که با شعار «پرواز با کتاب» رکاب زنی خود را از برازجان آغاز کرده است  به شیراز رسید.
سفیر «پرواز با کتاب» به شیراز رسید

 

به گزارش لیزنا، این فعال اجتماعی و فرهنگی دشتستانی پس از ورود به شیراز با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس و شاعران و اعضای انجمن ادبی «بهار نارنج» شیراز در کتابخانه حافظیه دیدار کرد.

«مسیح گل» سال گذشته با پیام «ورزش آری، اعتیاد نه»  در حرکتی نمادین فاصله شهر برازجان در استان بوشهر تا تهران را رکاب زد و امسال سراغ یکی دیگر از معضلات اجتماعی یعنی پایین بودن میزان مطالعه در جامعه رفته است.

وی در دیدار با مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس گفت: از بین بردن معضلات اجتماعی نیازمند همت جمعی است تا نسل های آینده با تبعات آن دست به گریبان نباشند.

وی با مقایسه آمارهای موجود میزان مطالعه کشور با برخی کشورها افزود: متأسفانه این آمار و ارقام هرگز در شأن صبغه فرهنگی و تمدنی ایران نیست و باید برای رفع آن تدابیر جدی اندیشیده شود.

مسیح گل در ادامه گفت: انجام حرکات نمادین تنها تلنگری به جامعه یا مسئولین برای توجه به برخی مسائل است و من نیز به همین دلیل پس از اعتیاد، سراغ معضل «کتاب نخواندن» در جامعه رفتم تا نظر همه را به سوی مخاطرات این مشکل بزرگ جلب کنم. 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس نیز در این دیدار ضمن قدردانی از این حرکت موثر و جریان ساز فرهنگی گفت: برنامه و حرکت هایی که از دل جامعه و توسط فعالان اجتماعی و فرهنگی آغاز می شود شاید به مراتب اثرگذار تر است برنامه های رسمی باشد.

دکتر سعیده ابراهیمی با اشاره به نامگذاری امسال به عنوان «خواندن» در نهاد کتابخانه های عمومی تأکید کرد: خوشبختانه دغدغه «پایین بودن سرانه مطالعه» اکنون در میان مردم و مسئولین در حال نهادینه شدن است که امیدواریم با حرکت های این چنینی تصمیم سازی و اقدام برای رفع آن نیز سرعت گیرد.

وی افزود: اینکه یکی از فعالان فرهنگی بعد از اعتیاد به سراغ مسئله و معضلی فرهنگی رفته است نشان دهنده رسوخ آسیب های «کتاب نخواندن» در بدنه جامعه است.

ریس دبیرخانه انجمن کتابخانه های عمومی استان فارس در پایان ابراز امیدواری کرد: سال ۱۳۹۵ با توجه به سیاست های تدوین شده، همراهی مردم،NGO  ها و فعالانی همچون آقای مسیح گل نقطه عطفی در ترویج فرهنگ مطالعه باشد.

گفتنی است «مسیح گل» پس از برازجان و شیراز به استان های اصفهان، زنجان، قم، مشهد، تهران و مازندران نیز در تور ۸۰ روزه خود سفر خواهد کرد و پیام کتاب و کتابخوانی را به مردم خواهد رساند.

 

او که در شیراز با اعضای انجمن ادبی «بهار نارنج» به دبیری غلامعلی خوشبخت، جمال زیانی فارس شناس، کتابداران کتابخانه رییسی شیراز، کودکان عضو مرکز شماره ۳ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دیدار کرد، قصد دارد در ادامه سفر خود با علیرضا مختارپور دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور و مصطفی رحماندوست شاعر حوزه کودک و نوجوان و سایر فعالان ادبی و فرهنگی عرصه کتاب در طول مسیر دیدار کند. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: